Sunday, January 25, 2009

Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade, men det har varit mycket de senaste veckorna.

Den 16 Januari blev jag, officiellt, klar med min utbildning. Det var sista dagen att lämna in betyg för kurser tagna vid andra instutitioner samt möta alla deadlines. Jag lämnade in betyget från Ekonomi kursen från John Jay den 9 Januari, samt tog Excel provet den dagen (och klarade det, tack och lov!). Så jag antar att jag egenteligen blev klar den dagen, men eftersom de inte tog kontakt med mig under den följade veckan så vet jag att allt var som det skulle.

Mamma berättade att hon köpt en examens present till mig - två akite handlingar på 10.oookr stycket som är försäkrade till inköps värdet, vilket betyder att om de går upp i värde så får man ut det, men man kan aldrig få ut mindre än inköps värdet.
Så det var oväntat men väldigt gulligt! De är tänkta tills det jag är redo att köpa lägenhet (möbler) osv, så de kommer att sitta och växa ett tag tror jag.

Förutom det har jag varit sjuk veckan som gick. Förkylning som blev lite mycket till slut, så jag var hemma in Onsdags. Sov hela dagen (och natten innan plus efter) och var fortfarande helt slut på Torsdagen. Jag tror det värsta har släppt nu, men är fortfarande väldigt trött. Får sova imorgon om inte Rich och jag går på bio eller nåt, vi får se.

Annars har det inte hänt så mycket. Takisha gifte sig förra Lördagen, så jag var där. Det var jättefint, lite trångt eftersom de gifte sig hemma och jag tror fler kom än vad som hade hört av sig innan. Hon verkade lite stressad först, men efter allt var över och de flesta gått hem och man kunde umgås lite mer så verkade hon väldigt glad. De åkte på smekmånad idag, till Jamaica, och de ska ha barn i Augusti. Hon verkar glad och det är det viktigaste, det var lite jobbig för dem för några veckor sedan när hon förlorade jobbet (fick tillbaka det igen efter att hela avdelningen där hon jobbar protesterat). Inte konstigt med bröllop och barn så nära inpå, men som sagt, de verkar ha löst det och är så klart glada nu.

Annar är det jobb som gäller. Eller, inte så mycket just nu men ska försöka ändra på det. Det verkar vara ovanligt svårt för folk att få tummarna loss och reda ut vad de behöver. Har fått kvitto på att myndigheterna har mottagit min ansökan om arbetstillstånd, så förhoppningsvis kommer det snart (ca 3 månader säger de, kanske innan). Och så får jag börja titta på gradschool utbildningar, se var man kan få stöd och var man kan jobba samtidigt som man studerar. Ska prata med några av mina föreläsare och se vad de har för tips och skolor och så vidare.

Antar att det är det som hänt på senaste tiden. Ska försöka uppdatera lite oftare, men just nu har jag inte mycket mer att berätta.

No comments:

Post a Comment