Sunday, March 29, 2009

Söndag. Det har varit en bra dag, sov lite längre i morse, t.o.m längre än planerat. När jag vaknade hade jag riktig söndags frukost med stekt ägg, macka och kaffe. Hade tänkt gå att träna mellan två och fyra men kom inte iväg förrän runt sex... aja. Kom iväg iaf, och fick in en timme. Tror jag har fel sport bh, har använt en annan variant innan som inte gett mig några problem men den jag har haft de senaste två gångerna funkar nog inte alls. Sist fick jag håll (som jag inte haft på flera veckor) och idag fick jag ont mellan nacken och revbenen... jag vet, hel knasigt. Nu har jag ont i nack musklerna, så det är ju uppenbart att jag får gå tillbaka till den gamla varianten. Som tur är har jag flera så det funkar ju! Ut med denna, eller så får den stanna på hyllan tills jag gått ner lite till, kan helt enkelt vara att den är för liten och därför drar mer än ger support.

Efter gymmet gick jag och tvättade. Kom inte hem förrän kvart över nio, vilket ju var lite sent. Får försöka klämma in en snabb lur imorgon eftermiddag så jag orkar träna, blir nog inte tillräkligt mycket sömn som det ser ut nu.

Igår jobbade jag. Två jätte söta pojkar som har hur mycket liv i sig som helst! Så det blev lite jobb där, särskilt på lekplatsen. Efter lekplatsen skulle jag ge dem mat och för första gången under de år jag jobbat (med ett undantag) hade pappan lagat RIKTIG mat till dem! Någon slags gryta som påminde om hemma. Så pass mycket att jag fick gå och handla när jag kom hem så jag kunde göra en också.

Det var meningen att det skulle bli en gryta men det blev soppa (och inte av misstag, som jag nog tror pappa skulle kunna tro, haha).
Brynte gryt kött (något slags nöt kött, chuck beef), sedan la jag i hackade morötter, lök och några vitlöks klyftor. Spädde på med rött vin som jag haft stående ett tag men som fortfarande var bra (fast nu när jag tränar har jag inte lust alls att dricka, men det har jag nog aldrig haft riktigt). Sedan blev det några grönsaks buljong trärningar (knorr, haha, fast de heter något annat här men ser precis likadana ut, förpackning och allt). Det blev inte så mycket så jag tärnade två potatisar och la i, och sedan lite mer vin, och sedan lite vatten. Det luktade så gott så jag tänkte att när jag nu höll på kunde jag ju lika gänra göra soppa eftersom smaken var så mustig och soppa ju räcker längre än gryta. Så då blev det så.
Och ... mycket god. Ojojoj. Riktig husmanskost, fast nästan inga kalorier alls (vilket jag märkte helt av misstag när jag la in all informationen i min lilla recept räknare). Fast väldigt mycket vitaminer var det, så det är ju bra. Eller nåt.

Annars har det inte hänt så mycket. Damsugade och städade undan lite innan jag gick till gymmet, och det känns så skönt. Redo att starta ny vecka nu, och sa sätta igång och leta jobb på riktigt, med nya och friska tag. Och svara på pappas email om när graduation är... kan inte hitta det men jag tror det är den 26 maj på Madison Square Garden. Säg till om ni planerar komma, så jag kan skaffa extra biljetter (man får bara tre per person så jag får se om jag kan muta till mig några till om jag nu får oväntat besök :) )

Gonatt!

No comments:

Post a Comment