Thursday, April 23, 2009

Jag har egenteligen inte tid att skriva nu för det är läggdags, och imorgon är en lååång dag (vilket är bra för kassan, men inte för sömnen eller sinnet).

Men, jag har ju nya läsare nu så jag får säga hej och kul att ni läser! Jag vill inte riktigt lägga ut min blog address på facebook men ni får gärna föra vidare om ni vill.

Det är vår här i NY, tydligen. Det betyder att idag var det kallt och blåsigt när det egenteligen skulle vara varmt och soligt. Imorgon ska det vara väldigt varmt och soligt men eftersom det inte alls stämde idag vet jag inte vad jag kan förvänta mig imorgon. Om det är 25 grader och sol känns det ju dumt att ha vinterjackan, men om det är som idag... usch, då klarar man sig inte utan.

Har skrivit en massa email ikväll och jag känner att jag har lite svårt att bryta övergången från Engelskan till Svenskan. Har lite svårt för att sälja mig själv också så att gå från "titta på mig! Jag är såååå bra, ni vill hitta ny plats åt mig i ert företag och en extra lön gör er säkert inget i en ekonomi som denna!" till att skriva blog på Svenska.

Ska försöka sova själv ikväll. Har ju varit sjuk nu ett tag så jag har tagit förkylings medicin som har lite sovhjälp i, och sedan värktabletter som också innehöll lite sovhjälp. Halsen håller fortfarande på att krångla, inte så att det gör ont utan mest att den lägger av lite som den vill. Men, det är ju inget som man behöver sömnhjälp för. För att inte nämna att det kan vara skönt att sova utan en massa knasiga drömmar. Jag har drömt om allt från att vara gravid inne på ett stort militär-robots liknande boende med swimmingpool (typ enögda utomjordinges-robboten i Monsters vs Ailiens) till att gifta mig med en pappers-kaffe-kopps uppfinnare som friade på sin brors bröllop (under vilket brudgummer ringde till mig för att fråga om inte jag ville ta hans föstmös plats). Fast inte samma dröm, då. Så, som sagt, lite "vanlig" sömn skulle inte skada, utan snarare vara mer... utvilande än ovan nämnda eskapader (är det ens ett ord?).

Oj oj oj. Det var inte illa. Som sagt, sömn behöves.

No comments:

Post a Comment