Wednesday, May 13, 2009

Trött trött trött trött trött är jag.

Idag har jag letat upp info om sommar läger och allt som detta innebär, dvs tider, priser, schema, osv. Inget är det samma ens för samma åldersgrupp eftersom man kan bestämma hur många dagar i veckan man vill att barnet ska gå, hur länge per dag, hur många veckor och så vidare. Fick ett email från en av redigerarna om vilken sorts info hon ville ha men sen när jag kollade upp det sa den andre redigeraren att det verkade lite mycket för den längd artiklen kommer vara.

Mitt i alltihop fick jag sluta med detta för att DIREKT skiva om trottoaren som höll på att byggas om precis utanför. Tydligen ett problem som det tagit dem 20 år att fixa till, efter många turer hit och dit. Så, jag spenderade några timmar på den artiklen, som skickades vidare till redigerare 1 efter #2 godkännande. När jag sedan pratade med #1 sa hon att hon inte kunde ta med den för det var alldeles för mycket fel, så hon skulle skriva om den själv.
?
Jag förstod ingenting, och #2 blev sur och sa att först och främst får hon inte säga så för det är inte sant, och för det andra skrev jag precis efter den information hon skickat till mig.

Urk. Jag blev less och gick hem (efter att chefen sagt att jag kunde gå, hade varit där i 8 timmar i vilket fall som helst).

När jag kom hem gick jag in och redigerade morgondagens online kalender, och efter det åt jag lax och nu ska jag gå och lägga mig.

Har fått världens förkylning igen, fast jag vet inte om det är en förkylning eller om det är allergi. Imorse hade jag ingen röst utan lät som en ledsen groda när jag försökte prata, och rösten har fortfarande inte kommit tillbaka. Jag ringde till försäkrings bolaget för att se vilka läkare jag kan gå till, men jag kommer nog inte dit förrän på fredag morgon om jag har tur. Det började i fredags med täppt näsa och sedan på lördagen fick jag öron inflamation (eller iaf väldigt ont in några timmar). Sedan dess har näsan förblivit täppt och inget verkar göra någon nytta, varken tabletter eller saltlösnings sköljningar eller allergi medicin. Så, tja, vet inte vad jag ska göra. Ska se om läkaren tycker det är värt att ta antibiotoka. Hade inte brytt mig så mycket om det inte inte var för rösten och för att jag har sådan huvudvärk. Det hjälper nog inte att jag inte sovit bra på ett par veckor så jag ska gå och lägga mig nu om några minuter.

Annars är det inte mycket nytt. Stressar över jobb som vanligt, men det är nog det mesta. Vill tillbaka till gymmet men bihålorna har ju förhindrat det nu ett par veckor vilket börjar göra mig riktigt sur.

Dags för sängen, kanske kan sömn hjälpa kroppen reparera sig.

No comments:

Post a Comment