Thursday, July 30, 2009

Idag har varit en lite upp och ner dag. Det började bra, men tågen var försenade vilket alltid är irriterande. Kom 15 min försent till jobbet, men det gjorde inget eftersom det inte var så mycket att plocka undan och jag skulle gå med Miss Moo till hennes lekskola och vi hade gott om tid till det.

Tog chancen att få in en liten workout när jag gick med henne till lekskolan, så jag halvsprang hela vägen dit. Låt mig bara få säga att jag INTE tycker om när det är kvavt, och det var det idag. Väldigt kvavt! Kan inte vänta till hösten kommer så man får klar och frisk luft. Sedan halvsprang jag hela vägen tillbaka, och Mr. C spelade Wii men fick stänga av det så att vi kunde spela spel (Candy Land) och han kunde göra sin Kumon läxa (Kumon är ett efter-skolan center där man kan ta extra lektioner i matte och engelska, fast det är väldigt basic och mycket repetition där man jobbar på att barnen ska kunna ta han om sin läxläsning själva, när de väl lärt sig inlärningsmetoder som fungerar). Mamman gick till gymmet så jag hade Baby E hemma, och när hon vaknade var det dags att lägga i ny tvätt i tvättmaskinen och lägga det blöta i torktummlaren.

Baby E tycker INTE om torktumlaren. Jag tänkte att hon kanske skulle tycka det var interessant att se kläderna tumla omkring, men icke. Underläppen började darra, och sedan kom världen ill-skri följt av mycket dragandes av mitt hår (till synes för att klättre över mig och iväg från allt det hemska). Så jag stängde av det igen tills det var dags att gå, så att hon inte skulle bli alltför ledsen. Men det var för sent, och lilla E kunde inte sluta dra i mitt hår som hon nog använde mer som snuttefilt än för att visa att hon var arg. Och fy vad hon var arg... hon ville inte ens titta på sig själv i speglen, vilket alltid annars brukar fungera. Det var inte förrän Mr. C började dribbla med en fotboll som hon blev lite gladare, och när vi satte oss ner för att titta närmare på en badboll som hon blev glad och attakerade bollen så som bara en 6 månaders baby utan uppfattning om rörlighets förmåga och jordens dragningskraft kan.

Efter att jag jobbat klart för dem gick jag till tidningen, där min chef la in min artikel i den ny upplagan och sa att "det ser ju riktigt bra ut!" Sedan satt jag där i lite över en timme och tittade på datorn utan att göra så mycket eftersom min chef var så upptagen och lite smått stressad över andra saker. Han är precis som jag, så jag känner igen beteèndet. Sedan var han tvungen att gå, så jag gick också, och han var såååå glad och tycket det var så fantastiskt att jag kunde komma och hjälpa honom! Vet inte vad jag gjorde men det var ju kul att han var så glad iaf. Ibland känns det som om jag inte gör så mycket men ... jag antar att han uppskattar mig iaf, så det är ju bra.

Sedan skulle jag gå och hämta mina solglasögon som skulle kommit in i tisdags, igår SENAST. Fast de var såklart inte där. Funderar på om limegrönt är rätt färg för mig, så jag frågade om om de hade den andra med rosa inne, fast det hade de inte. De ska beställa in den så att jag kan se vilket som passar mig bäst, men jag tror det lutar åt rosa/mörkrött just nu... det känns som om det är mer min färg, och det syns ju inte så mycket utan är mest bakom som ni såg på tidigare bild. Men nu får vi vänta ännu längre för att se. Blev lite småsur där men iaf.

Så jag gick till tåget, och när jag skulle byta från 4an till 6an på 125e så .... kom det inget tåg på 25 minuter. Sååå kul att stå där och vänta vänta vänta med de små råttorna som kilar över spåret. Man kan alltid se råttor på 125e, fast jag kan inte säga att det stör mig så mycket längre. När tåget väl kom gick det jättesakta utan anledning, vilket var mycket irriterande. När jag väl fick sittplats var jag så glad att jag missade min hållplats och åkte till sista stoppet. Okej, då. Fast sista stoppet och mitt stopp är precis lika långt från huset jag bor i så det spelar egenteligen ingen roll, och nu fick jag ju chancen att gå in i verktygsaffären.... fast de hade inte vad jag ville ha, så jag gick till mataffären. Där fick jag skinka som jag var så glad över innan jag insåg att den är otroligt salt, så det blir nog inte mycket njutning där. Och sedan var det två saker som hade lappar om att det var extrapris, och jag kollade riktigt noga för att se så att det inte stod "förutom blablabla" vilket det inte gjorde. Fast när jag kom till kassan var just den varianten jag valt inte med i extrapris gruppen. Jag påpekade att det inte stod att den inte var inkluderad, men då sa de att "den är aldrig på extrapris." MEN SKIV UT DET DÅ!!! Blev så sur. De ska egenteligen ge det till dig för priset det är märkt för, men de ville inte så jag sa skit samma och gick hem för att upptäcka att min nya fina emaljerade gjutjärnsgryta gått sönder så att jag inte kan använda den mer (bubbla i emaljen som sprack för det var rost under). Så då blev jag ännu mindre glad och stekte korven som jag trodde skulle vara jättegod (men som var jättesalt). Sedan satt jag och surade ett tag tills jag bestämde mig för att gå och träna.

Så jag gick, och jag tränade, och det kändes så skönt. Har inte varit på gymmet på några veckor men gått och tänkt mycket på det de senaste dagarna. Saker som att jag saknar känslan och så vidare. Så jag sa till mig själv att om jag nu ska tänka så mycket på att jag *inte* går så kan jag ju spara på de tankarna och... gå.

Nu är jag inte så sur längre, inte alls faktiskt. Och det känns skönt att ha gjort något som är nyttigt, och jag kan inte vänta tills jag får gå tillbaka (vilket är på lördag, men då kommer jag ha duktig träningsvärk!)

Och nu ska jag gå och lägga mig, för jag är trött och imorgon är en lång dag. Förhoppnignsvis blir det lite badande, men det ska åska och då får man inte bada eftersom polen vi går till har öppet tak som inte går att stänga, tydligen (eller så är det för mycket jobb, jag tror mest det beror på det).

Förresten, vi hade tornados här igår. Slå det om ni kan!!


Detta är vy ner från våningen där jag jobbar... 40de denna gång (gårdagens bilder var från 26e våningen). Här kan ni se poolen, som är i kupol-byggnaden eller den runda glas-saken.



Detta är min dumma emaljerade gjutjärnskastrull som gick och gick sönder. Fy! Detta var såklart *innan* den gick sönder, och jag gjorde jättegod kräm.

No comments:

Post a Comment