Wednesday, October 7, 2009

Idag har jag kunnat titta på alla fyra avsnitten av Svenska Hollywoodfruar, och jag kan nu också förstärka min fråga om vad det är alla fasar sig över?

Jaja, det är väl lite småknasigt att Svenska folket kan förundras så över något, för de finns de i Sverige som lever precis likadant. Och denna lilla Maria, hon har ju inte gjort om ett av sina rum på 10 år! Det, om något, är något jag inte hört talas om i ett Svenskt hem där de flesta rum görs om inom fem år. Allt ska förnyas och det är fondväggar hit och dit - Ikea är väldigt populärt av många olika anledningar, men min filosofi är att just i Sverige är det en sådan hit eftersom det gör att var gemene man kan förnya ganska ofta, med kuddar och lakan och dukar och serviser och så vidare. Det är något man inte ser här, inte alls på samma nivå som i Sverige.

Det jag reagerade mest på var ändå att Svenskar ju inte måste ha så mycket att fasa och uppröras över om det nu är just detta som tagit upp så mycket plats i media som det gjort. Och det, om något, säger mer om Svenskarna och deras status än mycket annat. Det är tur att detta kan ta så stor plats och väcka uppmärksamhet - det är bara i ett land där folk är tillräkligt trygga i sina liv och sin situation som man har tid till att fundera på det hela. Skratta er lyckliga för det, säger jag.

Och nu har jag bevis på att jag har en halv struma klar. Jag sov nog lite mycket idag eftersom jag inte kom så långt på denna, men jag stickade även på min grytlapp-som-ska-bli-baby-filt, så lite har jag fått gjort. Och lagat middag har jag också gjort - fast gym och tvätt blev inte av. Det är väl därför man har så många dagar i sitt liv, så att man ska hinna med allt. Den andra strumpan kommer nog bli klar någ gång för jul, eller nåt.

No comments:

Post a Comment