Wednesday, December 30, 2009

Har ju inte uppdaterat nu på ett tag. Blev tillsagd att jag skulle uppdatera av någon som själv inte uppdaterat på typ en vecka så lite stött i kanten blev jag allt. Fast det har varit så mycket på sistonde så det har nog blivit lite för lätt för mig att bli just stött i kanten. Jag vet ju att det är dags att skriva, särskilt eftersom det fortfarande kommer besökare som nog förväntar sig nytt innehåll.

Så, den senaste veckan har hunnit innehålla julen, vilken var ganska hektisk. Förra veckan jobbade jag mest hela tiden, mellan 10-12 timmar om dagen (plus två timmar dit och hem) så det blev lite sådär med att komma in på datorn. Sen satt jag hundvakt mellan juldagen och annan dag jul, och tog inte med mig datorn. Det var ganksa skönt att sitta och inte göra någonting. Med sällskap av världens mysigaste och knasigaste hund (hon är stor, runt 25kg, men tycker om att sitta i knät) hade jag en mysig dag. Det tog dock ett tag för mig att somna eftersom jag hört att den förre hundvakten hade fått besök i soffan under natten, så jag inledde natten med lite mildare mardrömmar om att jag blev utputtad ur soffan. Varje gång jag vaknade låg hunden helt ovetandes och djupt sovandes i sin hundkorg, så efter en timme eller så somnade äntligen jag med.

Så, hela förra veckan jobbade jag. Torsdag, vilket ju var julafton, jobbade jag också. Samtidigt var jag inbjuden av familjen till julmiddag osv, så jag gjorde nog inte mer än vad man skulle gjort som vanligt gäst, dvs underhålla Lillan, hjälpa till med maten och duka undan, diska lite osv. Jag fick till och med julklapp, julens enda inslagna julklapp - ett par morgontofflor/inneskor som jag älskar efersom mitt golv här hemma blir så kallt på vintern. Sen fick jag ett presentkort till Sephora också, på $100, vilket var gulligt av dem. Lillan fick en bok av mig, en som hon faktiskt tycker om och kan sitta och lyssna på. Det är ganska stort med tanke på att hon typ aldrig sitter still. Mest försöker hon springa iväg från mig, och när jag väl får tag på henne säger hon "No, Feet, No!!!" Det är jag som är Feet. Ibland är jag Sofeet, men det är ganska gulligt ändå. Nu har jag nog blivit kallad det mesta... Soph, Fo, Fosi, Topi, Toby och några till.

Jag börjar inte förrän lite senare imorgon, men det börjar ändå bli lite sent, precis som det brukar.

No comments:

Post a Comment