Wednesday, February 17, 2010

Veckan som gått har bara försvunnit. Snart är det en vecka sedan mamma gick bort och det känns som om det var evigheter sedan samtidigt som det känns som om det aldrig hänt. Det har varit mycket upp och ner, men mest bara framåt för att fixa med papper och begravning och en massa annat.

Morgondagen blir en heldag i Malmö där jag ska träffa mäklare, samla ihop lite saker i lägenheten, försöka lista ut vilka nycklar som tillhör vad, hitta föråd, ställa in cykel, åka till banken för att inventera bankfack osv. Därimellan ska det hinnas med lunch och så ska jag försöka hitta ett par byxor till begravningen... det kanske tom blir kjol.

Jag har lite huvudbry med begravningen, men kom precis på vem som skulle vara perfekt att fråga om om sånger osv förutom de som finns här hemma. Ibland är det lite svårt att lyssna till dem som finns närmast, men det har kommit en del fina förslag... och så har jag hittat några alternativ till psalmer som jag tror passar (eller, de är psalmer, bara inte med på listan från begravningsbyrån). Jag väntar fortfarande på att höra av prästen, jag tycker det är mycket lustigt att hon inte hört av sig när begravningen är om en och en halv vecka.....

Som sagt, mycket som skall göra och stås i. Helgen kommer tillbringas i Stockholm på 40 års fest och avslutas på Tisdag med att syster E1 åker från Arlanda för att sedan inte återkomma på ett år. Det känns konstigt, det! Jag tror jag är mer nervös än vad hon är, men så är det ju också en typ av resa som jag inte tror skulle passa mig så bra. För 10 år sedan hade jag nog tänkt annorlunda, men nu har jag väl gått och blivit lite vane-van och tycker att lugn och ro är att föredra... men jag hoppas att det blir många roliga äventyr för min syester (som säger att hon inte läser bloggar alls så hon lär väl aldrig se detta, men ändå).

Nu är det dags att sova... för länge sedan med tanke på morgondagen!
Och jo, förresten... mitt i alltihop har jag varit hos tandläkaren och dragit ut två tänder. Det känns mest skönt att ha det gjort (visdomständer som tyckte att kinden var bra bitdyna osv) men ... jo, lite ont för det allt. Tur att jag har Naproxen från USA med mig hem för jag har fått nog av apoteket för denna gång, med allt vad Rinexin och Nasonex heter!

No comments:

Post a Comment