Wednesday, March 17, 2010

Idag har inte varit en bra dag, alls. Snarare helt omvänd eftersom jag haft otroligt ont i huvudet och mått illa mest hela dagen. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det hela rörde sig om baksmälla, men då måste man ju ha ingagit alkohol och det har jag inte gjort. Men men, det går förhoppningsvis över snart - mår faktiskt ganska mycket bättre redan, sedan jag kommit hem igen.

"Jobbade" idag, mest för att träffa mina små favoriter. Det tog ett tag innan minstingen höll med om att hon kom ihåg mig, men när hon väl tillkännagav detta fick jag många kramar och till och med en blöt bebis puss. Och så lite härliga klappar som gjorde lite ont men det är trots allt tanken som räknas!

När Moo väl såg mig kom hon springade med sån fart att jag trodde jag skulle trilla omkull, men hon hoppade upp ganska smidigt ändå. Hennes mamma berättade att hon sagt att hon hoppades att jag hade med mig den blå hatten, men att det viktigaste var ju att jag kom och det gjorde ju inte så mycket om jag inte tog mössan med mig, men att hon skulle bli väldigt glad om jag gjorde det. Nu blev det så att jag glömt tvätta mössan (vilket gör den mycket mjukare) så jag tog inte med den idag. Lite besviken blev hon, men hon vet att jag tar den med mig på Fredag så då blev allt bra igen. Jag har även med mig en överraskning till henne och hennes mamma, nämligen choklad hjärtan. Från början hade jag två lådor med mig men nu finns det bara en kvar. Eller, den andra finns kvar men det fattas fyra bitar, så då kanske det inte passar att ge bort den.

Nu blir det sängen... är fortfarande väldigt trött. Och jag tycker om min säng, sov som jag inte sovit på flera veckor när jag kom tillbaka. Har fortfarande väldigt svårt för att komma ur den på morgonen, men eftersom vi snart kommer skiljas så gör det nog inte så mycket. Fy vad jag kommer sakna min säng, det är nästan lite sorgligt att man kan fästa sig så vid något. Man får hoppas på att sängen i Malmö kommer bli lika älskad, vi får väl se.

Imorgon har jag inga planer alls. Kanske gym, kanske tvätt, kanske inget alls - beror på hur jag mår. Det är alldeles för varmt här, 18C var det idag... lite konsigt att gå från -2 till 18 på mindre än 48 timmar, så huvudvärken kan ju bero på det med. Vad vet jag, jag hoppas bara den inte finns kvar imorgon bitti. Jag har försökt med allt nu, förutom sömn... fast så vaknade jag ju med huvudvärk så det verkar ju inte ha hjälpt. Men nu har jag druckit kaffe, tagit vitaminer samt köpt huvudvärkstabletter och tagit min allergi medicin osv.... tror jag ska lugna mig lite nu så jag inte får huvudvärk av att försöka bli av med den.

Nej, nu går jag och lägger mig. Kan ju inte sluta skriva, men det är väl egenteligen ingen nyhet.

No comments:

Post a Comment