Wednesday, March 10, 2010

Jag trodde jag hade kameran med mig hit till Malmö men efter att ha letat hela dagen och blivit förundrad över att jag ändå var tvärsäker på att det *inte* var killarna som kom med sängen som tyckt att just en kamera skulle vara en bra suvenir kom jag på den smarta tanken att ringa hem och kolla med dem. Och jo då, där låg kameran så snällt på en låda och väntade på mig. Så, det blir tyvär inga bilder från just kameran idag, men däremot har jag några från min mobil. (Jag har nog heller inga fler meningar som blir lika långa som den första i detta inlägg).

Men, som jag nämt ovan så kom min säng idag! Jag är lite extra glad sådär, men som ni ser sitter jag uppe sent eftersom jag tycker det är läskigt att gå och lägga mig. En spärr som nog går över snart, men den sitter som berget just nu.

Sängen ser iaf mycket bekväm ut, och jag har utrustat den med bäddmadrass av dyrare slaget samt nya underlakan och påslakan. Som ytterligare dekoration finns de kuddar som jag köpte på Indiska för några veckor sedan. Som vanligt - klicka på bilderna för att se dem i större förmat!



Så här ser själva rummet ut. Igår moppade jag golven som en galning och just detta golv fick sig två moppningar med såpa och sedan en omgång med något slas parkettlack. Mycket bra resultat, fast det syns ju inte på denna bild.




Lite mer av sängen - det står ett sängbord bredvid sängen på andra sidan, men det syns ju inte. På sängbordet står det en lampa, men den syns ju inte heller, fast man ser skenet från den. Jag har räknat ut att sängen är 64cm hög med bäddmadrassen så då räknas inte täcke och kuddar, och absolut inte prydnadskuddarna.

Jag funderade ett tag på att kanske byta ut benen mot ett par på 20 cm istället, men blev medhållen då jag sa att det ju är lättare att städa under en hög säng (och det var inte bara jag som höll med mig själv som ofta är fallet, utan någon helt annan!).

Ni ser även på bilderna att Nalle Puh tagit sig fram efter att ha spenderat många år på vinden. Han skulle egenteligen varit med i USA nu men det var nog bra att han blev kvar hemma. Han får titta ut ett tag men jag tror inte han stannar så länge eftersom bäcker snart kommer från just Amerikat och de behöver plats att stå på.

Och nu är det läggdags. Gonatt!

No comments:

Post a Comment