Monday, April 12, 2010

Dagen har varit en ovanligt bra dag. Eller kanske inte ovanligt bra, men ovanlig och bra.

Började med ett tandläkarbesök som gick som förväntat, antar jag. Inte mycket hände förutom att jag fick bedövning, och det är ju alltid lika kul.

Sedan blev det till att fixa, fast jag glömde ju hälften av det jag skulle få gjort. Det är tur att det kommer en ny dag i morgon.

Fick hyran betald på banken för några månader framåt, så nu behöver jag inte tänka på det. Sen blev försäkringen också betald, så det känns skönt. Jag letade lite efter underlägg till matbordet, men några sådana hittade jag inte - iallafall inte några som jag skulle kunna tänka mig att ha, så det blir till att leta vidare. Åkte även till Jysk där jag inte hittade något av intresse - tycker den affären är lite småskum, men men.

Träffade min vän E och hennes lilla T, vilket var mysigt. Det är skönt att man kan träffa någon efter så många år och känna att man kan fortsätta utan att det gör någon skillnad. Det där är mycket lättare att skriva på Engelska, men ni förstår vad jag menar hoppas jag. Det var mysigt med fika och ... jag har upptäckt Nisses! Jag tror inte jag har tyckt Nisses var så kul sedan jag växte mig för stor för deras leksaksavdelning, men deras köks-del är ju inte fy skam den heller! Så där hade jag kul och det blev lite gott skratt från Es sida med kommentarer som "Du har ju inte alls förändrats!"

Kvällen blev lika mysig och i lika gott sällskap av D som tyckte att vi verkade roligare än jobbet. Eller, riktigt så var det kanske inte men det var iaf trevligt att ses efter alla dess år. Efter pizza och många timmars prat och mer mys med T blev det att återvända hem.

 Sängen har jag inte riktigt nått än, men jag är påväg dit nu.

3 comments:

Elin said...

...mn speciellt snygg tycker du tydligen inte att D är...

soph said...

*försöker febrilt komma på vad det nur jag kan ha sagt!!*

Jag håller mig till det säkra: Han är en stilig man!

Och sen blir det ju så att när man ser någon som tittar på sin dotter som D så blir de fina på ett helt annat sätt.

soph said...

nur skulle ju vara "nu är"....

Post a Comment