Tuesday, November 16, 2010

Jag cyklade hem från gymmet för några minuter sedan och tänkte på... hm. Jag hade tänkt kalla honom "Knasige *insert country of origin*en" men det går nog inte. I vilket fall som helst så tänkte jag att det var ju väldigt skönt att jag sluppit honom de senaste dagarna. Med systrarnas hjälp blev jag av med honom (för att göra en lång historia kort: efter radio silence från min sida fick jag ett ovanligt välkomponerat sms från honom där det stod att jag var en "mycket elak tjej" och att han aldrig skulle "snacka" med mig igen - Mission Accomplished! Men jag var faktiskt aldrig elak, bara väldigt tyst.)

Men. La ni märke till att jag skrev "tänkte" ovan? När jag kom hem väntade nämnligen ett sms till från honom där han frågade om jag fortfarande var sur på honom. Inkluderat var även en glad gubbe.

Suck.

Jag antar att min Radio Silence får continue, då.

Idag var andra dagen på jobbet. Jag trivs. Jag har ... sekretessavtal. Men jag fick säga att jag trivs, så det är ju bra. Nu frågade jag ju i och för sig inte om jag fick men jag antar att jag får, så det är ju samma sak, typ.

Och som ovan nämnt var jag precis på gymmet. Jag gick inte på fyra dagar. Jo, FYRA dagar! Jag tror inte jag har tagit en sån långledighet från gymmet sedan i Augusti, om ens då. Men nu kunde jag ju inte gå på tre dagar och igår kom jag hem sent efter att ha veckohandlat, så då blev det inte heller av. Idag fanns inga undanflykter att hitta, men jag kände nog mest att jag haft en chans att vila upp mig lite och att det var dags att återgå till schemat.
Grejen är att det är så skönt när man väl är där så det är inte alls så jobbigt som folk tror det är. Vissa tar en bok, andra ett bad, jag tar gymmet. Och boken i badet efteråt. Det bästa av allt, med andra ord.

So far so good. Och äggpyramiden har bara krympt något.

No comments:

Post a Comment