Tuesday, January 18, 2011

Inte mycket att rapportera om. Eller, jo, det finns ju en hel del som jag inte skrivit om, som till exempel den underbara resan som jag gjorde tillsammans med min familj.

Men sedan jag kom hem har det inte hänt mycket alls. Praktikplatsen har eliminerats och arbetsförmedlningen har nya regler för just praktikplatser, så någon ny blir det inte tal om. Tillbaka på ruta ett, fast denna gången ska jag fylla i de andra rutorna lite mer nogrant och med lite roligare färger.

Dagen har ägnats åt att städa och iordningställa garderoben till höger i hallen. Den blir alltid så rörig, ungefär som skåpen jag använde till samma ändamål i Bronx brukade bli. Så det är nog inte skåpet, utan jag, som är rörig. Inget nytt där.

Det som däremot gjort dagen lite ljusare är omplacering på vissa föremål i köket. Jag tror ingen utomstående skulle kunna se skillnaden, men jag gör ju det.
Och så har jag monterat upp lite belysning på balkongen. Det stör mig att det alltid är så mörkt där ute, och nu när man inte får ha julstjärnorna tända längre blev det så jättetrist. Nu är det lite roligare, och den rosa fjärilsbelysningen från Tiger har kopplats in - vilket betyder att det nu finns mysbelysning på balkongen som gör en glad.

Nu längtar jag efter våren och ljuset. Lite lysande rosa fjärilar får tjänstgöra till dess de förnämnda infinner sig.

No comments:

Post a Comment