Sunday, March 20, 2011

Nu har det tydligen gått lite för lång tid utan att jag uppdaterat min blogg, har jag fått höra. Så när kommer en liten uppdatering, fast jag tror ni som läser redan hört talas om det mesta, om inte allt.

För några månader sedan träffade jag en tjej som jag nu blivit kompis med. Förra veckan tog hon med mig till Quiz Night på en Amerikansk resturang här i Malmö, och vi gjorde bra ifrån oss! Hennes vanliga lag var inte där så vi slog oss ihop med två killar vars lag inte heller var där, och vi kom på delad andra plats. Fast vi låg på första plats ganska länge, om det nu räknas.

Igår blev jag medbjuden på en liten födelsedagsfest som började med drink/öl på Ölhuset och sedan forsatte hos en av tjejerna som fyllde år. Egen dricka skulle medtagas och eftersom jag ju har lite undanstoppat var det inga problem. Det problem som uppstod, eller problem var det ju inte egentligen, men iaf - jag brukar inte dricka starka drycker och om jag gör det blir det inte mycket på en gång. Så tjong sa det i huvudet på mig och det höll i sig ganska länge.

Efter lite past-midnight kebab kom jag hem och somnade nog efter ett tag, tror jag.

Idag träffade jag sötis-syster E och mysM på Mobilia där vi tog en tur i lite affärer. Mådde inte så bra och min jacka har lyckats dra åt sig någon skum doft (och jag är överkänslig mot vissa dofter, varför vet jag inte). Men efter lite frisk luft och solsken mådde jag mycket bättre, och vi lyckades även ta oss till OnOff, Siba och Expert (sötis-syster tycker mycket om den typen av affärer... jag med, när jag har pengar!)

Sedan blev det att köpa lite filmjölk, mjölk, keso, ägg och makrill i tomatsås. Riktigt trågig var min korg kan jag säga, men det är skönt ibland. De hade ingen skinka och det var något annat jag skulle ha som hade utgångsdag imorgon så det gick ju inte ihop. Det får bli en tur igen sen i veckan.

Veckan som kommer är nästan lite upptagen för att vara en vecka ur mitt liv. Jag ska ha möte på den där jätte effektiva organisationen vilken alla som kommit i kontakt med tycker så otroligt mycket om, jag ska på Quiz night och ha vin-film kväll med Sideways som ledmotiv. Sen kommer min super, eller som det heter på svenska, hantverkare. Kl. 7.30 på tisdag morgon kommer han. De hade inga andra tider på två veckor... ojoj. Han sa ialla fall laga min toalett, i vilken valvet gått sönder. Jag vet inte alls vad det betyder, bara att jag måste skruva på en liten sak för att vattenklosseten ska fyllas så att man kan spola. Om man inte skruvar av och på den rinner den hela tiden, och det känns ju lite onödigt. Plus att det låter väldigt mycket....

Tja, förutom det ska jag till Lund på samtal på Torsdag. Så jo, lite mycket i veckan. Men kul!

Nu blir det sängen. Jag somnade i badet innan, fy vad skönt det var! Fast inte lika skönt när jag vaknade och trodde att jag tappat min telefon i badet... varför vet jag inte för min mobil brukar inte följa med mig in där pga den anledningen. Så där fick jag lite hjärtklappning, och det var inte lika skönt. Men, poängen var att jag är trött, och att jag därför borde sova. Go'natt!

No comments:

Post a Comment