Tuesday, February 3, 2009

Ny dag. Eller ja, denna dagen är ju snart slut nu.

Har varit riktigt duktig idag och dammsugit samt våt-torkat golvet. Igår kväll fick jag en spurt och dammade och plockade undan lite (fast kolla inte i gardroben...). Känns skönt att ha lite ordning och reda igen, och nu när det är vinter drar man in så mycket smuts så det behövdes torka golven. Öppnade fönster fast det snöade tidigare idag, så det var rikigt skönt att få det städat samtidigt. Härligt härligt.

Fick dra upp mitt nya sticknings projekt trots allt. Kom av mig igår så det blir att ta nya tag. Usch vad jag blir sur på sånt. Fast jag kollade runt lite och jag hade 24 maskor extra (medvetet). Från vad jag kunde se hade de som använt samma garn som jag och samma mönster fått ganska breda sjalar, och eftersom jag vill att min ska vara mer som en halsduk så tänkte jag att det nog är bättre att föja mönstret helt, dvs med 89 maskor. Det ser ut som de blir ganska breda ändå, så det blir nog bra.

Tittar på ett program om säkerhets kontroll här i USA, vid lands gränsen osv. Vet precis hur de där stackars personerna känner sig när de blir tagna åt sidan för extra kontroll, haha. Inte kul... fast jag har nog mest förbryllat de som tittat i mina väskor med all choklad jag brukar ta med mig! Fast det behöver jag ju inte göra längre eftersom Ikea finns nära nu.

Har haft lite ont i huvudet idag, vet inte om det är stress eller om jag håller på att bli sjuk igen. Vaknade i går natt av att jag hade ont i halsen, men har inte kännt något sedan dess. Kan vara att jag inte druckit tillräkligt mycket, heller, så jag har försökt dricka vatten idag, typ ett stort glas i timmen, och tog vitaminer och lite annat. Tog en huvudvärks tablett för en timme sedan och en har hjälpt, har tänkt göra det hela dan men glömde.

Sitter mest och myser över att det är så städat här nu. Städade köket också i går, så jag har inga måsten som hänger över mig alls.

Satte precis upp en annons på craigslist, USAs verison av blocket.se kan jag tänka mig. Ingen vill ha min gamla tv (fick Jo och Marks gamla, vilket var en klar förbättring jämfört med den gamla). Så jag tänkte att funkar det inte på craigslist så kan jag alltid försöka med freecycle.com, vilket är en site där man helt enkelt ger saker man inte vill ha till någon som vill, och som kan komma och hämta dem. Så, kanske får bort den där TVn snart. Den gör ju ingen nytta i hörnan, och nu när Sarah och Henrik snart kommer så kan den ju inte stå mitt där de ska sova.

Och nu är det dags att gå och lägga mig. Började på stickningen igen (tog en paus i bloggandet för att börja på den) och det känns mycket bättre denna gången. Förhoppningsvis tar det inte ett halvår att få den klar.

No comments:

Post a Comment