Sunday, February 1, 2009

Ojojoj, nu blev det lite stressigt. Jobbar inte alls veckan som kommer, förutom imorgon bitti för Jo plus fredag eftermiddag för Jo. Så det blir ju inte kul i kassan, om man säger så. Som tur är har jag mer på banken än vad jag trodde, men allt beror på hur man ska betala på Onsdag. Om man får räkning så har vi inga problem, men om man måste betala kontant blir det kanske lite kris (fast vi har en känsla av att det blir räkning, i vilket fall Rich säger att han tar hand om alltihop... och även om det inte är det så kommer han ge mig det som jag lägger ut, det är mest det att om jag lägger ut har jag typ 0kr kvar på banken).

Aja. Det klarar sig nog, det brukar det ju. Och alla familjerna behöver mig mer efter att denna veckan är slut, vilket nog är bra så att jag håller igång. Kanske till och med är så att det är bra att jag inte jobbar denna veckan, om jag tänker efter.

Har inte haft lust att göra så mycket på sistonde. Började sticka en ny sjal/halsduk idag, från detta mönstret. Har kommit till runda nummer sju eller hur man nu pratar stickning i Sverige, men det är inte allt för svårt och jag ser redan att det kommer bli ganska fräckt. Familjen känner nog igen garnet, det var samma jag satt och stickade på sist jag var hemma. Fast den halsduken fick dras upp eftersom det slutade med att den var 10cm bred och runt 5 meter lång... lite galet där kanske. Så, nya tag! Lägger upp bild när jag kommit en bit på vägen (två cm är int mycket att ta bild på).

Har lite svårt för att veta hur jag ska känna mig. Känner mig precis som vanligt, bara lite ont då och då. Om jag ska vara ärlig så kanner jag mig, som jag sa, precis som vanligt... fast ibland får jag dåligt samvete för det, det är som om jag egenteligen borde känna så mycket mer. Kan man få skuldkänslor för att man inte känner tillräkligt? Det är ju galet.

Idag har jag inte gjort så mycket. Dels för att jag inte har lust att göra något, dels för att jag är så trött. Så jag gick och tvättade, och det var tydligen inte mycket som behövde tvättas. Ibland kan jag inte få ner allt jag ska tvätta i tvättvagnen, men idag var den inte ens halvfull. Så det gick ganska snabbt, men jag missade ändå mitt favorit matlagnings program. Kom hem lagom till ett annat om godis, hemlagad marshmallow. En som var doppad i choklad, en annan som var gjord som rulltårta med kola... usch vad sugen man blev! Fast jag gjorde en lite hallon smoothie istället. Köpte glass utan tillsatt socker (antar att det var lite sötningsmedel istället), så jag tog en sked av den, plus mini mjölk och en handfull hallon. Har tänkt göra det hur länge som helst, men har inte kommit ihåg att köpa glassen. Köpte lite yoghurt också, så vi får se när den kommer att användas. Hade grekisk yoghurt hemma redan, fast den är ju inte sötad så jag vet inte hur gott det blir i en smoothie.

Det är lite underligt att jag inte tittar på tv ofta, men de gånger jag gör det så har jag redan sett det iaf en gång innan.

Så det där med jobb är ju lite irriterande. Får se hur det blir nästa vecka, annas får jag nog ta och söka nytt oavsett. Det emailet jag fick ikväll sa att denna veckan behövde de inte mig, men mannen börjar jobba i LA och kommer vara där över veckorna under våren till familjen flyttar efter till sommaren när skolan är slut (fast då ska jag ju ha "riktigt" jobb i vilket fall som helst). Denna veckan kommer hennes mamma och hjälper till, men nästa behöver de mer hjälp vilket skulle vara perfekt. Och den andra familjen som ställde in denna veckan för att de är i sitt hus norrut kommer tillbaka nästa vecka, så det borde vara som vanligt fast lite bättre då. Vi får se.

Men, jag jobbar ju för Jo imorgon, och jag ska upp om sex timmar så jag får nog gå och lägga mig nu. Har ju inte så mycket annat att göra så jag oroar mig inte riktigt för sömn, jag kommer nog få nog av det även om det inte blir just i natt. :)

No comments:

Post a Comment