Monday, March 23, 2009

Nejmen, det var hemskt vad jag är dålig på att uppdatera!

Det är inte det att det händer mycket, men jag har fullt upp hela tiden. Detta är sista veckan med familjen med bebisen (eller bäbis eller vad man nu säger i Hässleholm). De ska flytta till LA eftersom pappan har blivit omplacerad dit, och eftersom han jobbar inom bank branchen så följer han order. NY är inte allför populärt bland bankmän längre, tittade i Jos kikare och såg fem tomma lägenheter i huset mittemot (skulle titta på Frihetsgudinnan men fick in en tom lägenhet och eferhand som jag letade såg jag hur många tomma där fanns).

Men iaf. Jo behöver mig lite mer nu när hennes baby börjar bli lite större, så jag ska jobba för henne på Fredag morgon kl 10-18 eller så, under hösten har det varit från 12-18 eftersom Madeleine har varit i lekskola på morgonen. Idag var andra gången jag hade bebisen i lite mer än 30 min medans Jo gick och tränade med sin syster som är på besök. Hon gör inte mycket, Evie (bebisen) eftersom hon bara är 6 veckor. Jo förundrades över hur jag lindat in henne i filten eftersom hon sov i fyra timmar efter och har tydligen inte gjort det innan. Hon kallar mig bebis-expert och det kan jag väl vara nu efter att ha haft några på lån, haha. Men det betyder ju också att jag vet vad jag inte vill ge mig in på just nu, så lite bra är det nog allt.
Idag gjorde jag och Madeleine lemonad, dvs citronsaft. Gjorde en lite socker sirap (koka ihop socker och vatten så att man kan lösa blandningen i vatten utan att det blir grynigt av sockret) och sedan fyllde vi på med vatten, is och en massa pressad citron. Madeleine älskar citroner och ville köpa en att äta, så jag frågade om vi kunde ta lite till att göra lemonad. Hon tyckte väldigt mycket om den hemgjorda lemonaden, och drack fyra stoooora glas. Sen fick on springa på toa några gånger, men gulligt var det iaf. Och jag drack inget själv men jag smakade och jag måste säga att det var ganska fantastiskt. Det på sommaren med basilika skulle vara helt underbart! Usch, nu blev jag allt sugen på det.

Var och tränade innan idag och jag har varit på gymmet fem gånger i veckan de senaste veckorna. Det har gett resultat kan jag säga, men jag tror de mest synbara resultaten har visat sig under den senaste veckan. När Sarah var här kom jag precis in i ett par jeans som var en storlek mindre än de jag hade innan. Jag tog på dem i morse efter att ha tvättat dem och torktumlat dem, något som ju krymper jeans lite, och de var lite stora! Så det blev jag glad över, men lite stressad för jag vill inte köpa nya kläder än. Så jag får leta fram mitt jeans föråd och se vad jag har där. Köpte hur många som helst på rea för ett antal år sedan (2 dollar stycket) men växte ur dem lite snabbt. Men, snart så! De är dock två storlekar mindre än dem jag just kom in i så det blir väl till att forstätta jobba och stå i.
Men, jag har ju jobbat baken av mig (bokstaligt talat!!) så att folk ser resultat gör ju bara saker och ting lättare eftersom jag vet att det funkar.
Rich kom igår och sa att han såg stor skillnad, och att han inte bara sa det för att säga något utan för att han verkligen kunde se skillnaden. Så det blev ju bara lite mer grädde på kakan (eller kanske soya på fullkorns riset i detta fall?) Han träffar ju mig så pass ofta att det är svårt för honom att se förändrignar, fast nu var det ju nästan tre veckor sedan så det blev ju stora förändringar. Det kommer gå tre veckor till tills jag ser honom igen så jag kommer jobba på som bara den för att se om han säger något mer nästa gång.

Men, jag gör detta för mig. För att jag vill. För att jag måste. Det får mig att må bra, ger mig mer energi och jag kan jobba igenom stress och irritationer när jag tränar istället för att oroa mig för dem när jag ska sova. Jag sover som en stock nu, kan jag säga. Förutom förra veckan då jag drömde att jag var med i Biggest Loser, ett tv program om överviktiga människor som har personliga tränare och tränar med dem 8 timmar om dagen och ser vem som kan gå ner mest. Jag fick den jobbigaste tränaren och tränade hela natten i mina drömmar. När jag vaknade var jag helt slut körd och hade ont över allt. Sedan dess har jag försökt läsa innan jag släcker lampan (och stängt av tv lite tidigare) så att jag rensar huvudet innan jag sover och inte drömmer så igen. Fy vad jobbigt det var!

Nej, nu måste jag äta min lilla kinesiska kykling gryta (den som fick Sarah och Elisabeth att hämta klädnypor när jag lagade den i Hässleholm för ett antal år sedan). Kykling file marinerat i soja, riven ingefära och lite svart peppar och sedan stekt gyllenbrun. Sedan steker man en lök och lite vitlök tills det blir mjukt och luktar gott, och lägger sedan i vatten kastanj, bambu skott och mini majs och smaksätter med soja och sesam olja, och blandar ihop med kyklingen. Mycket gott!!

Efter det blir det nog läggdags, är lite smått trött nu.

No comments:

Post a Comment