Tuesday, March 17, 2009

Såja, äntligen tid att uppdatera!

Har varit mycket de senaste veckorna med gulligt besök och jobb. Vet inte vad det är som tar sådan tid men jag håller på hela tiden.

Idag var jag i bokaffären där jag jobbar med barned (de tycker om att leka med ett tåg-bord de har där). Jag frågade en kille som jobbar där om de behöver mer hjälp och om det skulle vara värt söka jobb där. Han sa att det inte är så bra betalt (ungefär hälften per timme mot vad jag tjänar nu) och att vad han viste behövde de inte hjälp i bokavdelningen. Förra veckan såg jag honom igen och han frågade om jag fyllt i en ansökan och jag sa nej, inte än. Idag kom han fram igen och frågade om jag fyllt i en ansökan än, och när jag sa nej sa han "Men kom med mig nu och fyll i en, så kan jag lämna den till föreståndaren." Så jag tänkte att jag kunde ju göra det om han nu så gärna ville. :)
Så jag fyllde i en ansökan och gav den till honom. Han sa att det var antigen det alternativet eller att han la den med de andra ansökningarna (och visade en bunte med minst 300 ansökningar, så jag tror han frågat en av avdelnings cheferna om det fanns något ledigt och sedan sagt att han kände någon som skulle passa - han har ju sett mig där varje dag så han vet att jag är pålitlig, och han sa att om jag kunde jobba kvällar var det ännu bättre, så jag skrev till det på ansökan).
Nu får vi hoppas på det bästa. Det är inte det jag tänkt att jag ska jobba med riktigt, men om jag får en anställning så ger det mig tid att leta efter något jag verkligen vill ha och som jag sedan kan bygga vidare på, så att mitt tillstånd inte går ut (man får vara utan jobb i höst 90 dagar).

Annars är det inte så mycket som hänt. Sarah och Henrik var ju här och fillurade ett tag. Åkte med dem några gånger när de var nere i stan, och de firade min examen vilket jag tycket var jättegullligt! Vi gick till mitt favorit ställe, Indiskt. Och en dag möttes vi på 42nd St och åt BBQ och gick på bio, och tog sedan Time Squre by night. Mysigt.

Har varit på gymmet mer nu på senaste tiden. 13kg borta nu, så det känns bra! Har kommit in i det nu och har lagt till med löparband på 10-15 min förutom ... hm. Vet inte vad den heter på svenska, men samma typ av maskin som antagligen fortfarande står hemma i Hässleholm i källaren och samlar dam. Har gjort 20 min på den varje gång jag gått till gymmet, förutom styrke träning.
Fick ju en extra boost när Sarah kom och sa att hon såg stor skillnad mellan när hon var här senast och nu, så jag kör på och provar nytt för att se vad som funkar. Idag har jag varit riktigt duktig och inte haft något sött på hela dagen förutom mitt kaffe och min lilla kaffe-mjölk som jag upptäkte när Elisabeth och Isabella var här, men det gälls inte för det räknas som tränings-energi (dvs något sött för att få upp energin lagom tills det man börjar bli trött på konditions träning).

Förutom det jobbar jag som vanligt med barnen. Börjar bli lite smått trött på det men jag tror det har mer att göra med att jag är redo att gå vidare nu när jag är klar med skolan och har mitt jobbtillstånd.

Fick precis ett SMS från mamman jag jobbar för imorgon, hon vill att jag kommer in 30 min tidigare än vad vi bestämt så jag får lägga mig nu så jag får mina 7 timmar iaf. Hade tänkt får lite mer än det men 30 min är inte att gråta över.

Innan jag går - Tack för kommentarerna om lägenheten! Jo, jag trivs här, tycker det är precis lagom. Det är lite större än vad bilderna visar, vilket Sarah nog kan vittna till... :)
Gonatt!

No comments:

Post a Comment