Thursday, April 30, 2009

Detta med swine flu tas några steg längre här än vad jag tror det gör på andra ställen. Idag fick jag följande sms från Rich:
"It was once said that a black man would be president "when pigs fly". Indeed, 100 days into Obama's presidency... Swine flu." (Jag tror ni fattar, men om någon inte gör det så utalas "flu" =influensa precis som "flew" =flög.)

Sedan fick jag denna bilden via email, och jag skrattade ... lite för länge, tror jag nog.

Klicka för att se den större, så blir det lättare att läsa texten.

Har jobbat idag, inte hört något från tidningen men jag ringe iaf som vi kom överens om.
När jag kom hem åt jag en banan, lite ost och en timme efter det gick jag och tränade. Stickade lite innan jag gick, så jag fick lite gjort där med.
Väl på gymmet gjorde jag 20 min på ... ush, jag vet inte vad maskinen kallas på svenska. *går och kollar* Hm, tydligen kallas de samma som på engelska, elliptical. Den här modellen har gymmet jag går till. Kanske inget man ska satsa på att ha hemma om man inte råkar bli millionär och har em massa extra plats, eller nåt.
Nu kom jag ju av mig. Iaf, 20 min elliptical (pulse:168, 5.6-6.8mph, 1.7miles, 312calories för er som detta betyder något). Efter det gjorde jag pulldowns (wide grip, narrow front grip), rows, chest presses, chest flies samt leg presses. Jag vet, jag vet, man ska bara göra en muskel grupp åt gången, men jag gjorde lite av allt idag. Efter i måndags gjorde ben press maskinen att jag var öm tills.. tja, idag, egenteligen. Imorgon tror jag inte jag kommer till gymmet så då får jag ju tid att vila upp mig och sen kan jag välja vad jag vill göra lördag och söndag, blir väl en dag med rygg och sen resten nästa dag.

Det är många som kommenterar att jag ser annorlunda ut, särskilt denna veckan. Idag när jag kom till jobbet sa mamman "Vad snygg du är i håret. Men... du ser ju annorludna ut, helt förändrad!" och sen igen när jag kom tillbaka med barnen. Jo sa, som jag nämnde, också att jag ser annorlunda ut (eller hon sa att jag krympt, vilket jag ju gjort). Det var lite roligt, för Jo sa till Maddie "Ser du, Sophie krymper!" och Maddie sa "Nej, det gör hon ju inte. Det kan du inte. " Senare när vi satt på bussen påväg att hämta Charlie sa hon "Sophie... du krymper... " och såg väldigt fundersam ut. Men, sånt ska ju inte en fyraåring förstå i vilket fall som helst, iaf om du frågar mig. Sen frågade hon mig var jag bor, och jag sa att jag bor under en svamp, men det trodde hon inte på. Hmpf, smart liten flicka det där.

Ojdå, fick precis samtal från föreläggaren, så jag ska in och visa min kamera imorgon bitti. Blev lite nervös nu för han vill att jag kommer in de flesta dagar i veckan mellan 9-12, men det betyder att jag måste byta tider med jobb och så vidare och jag vet inte vad de tycket om det. Måste ju behålla det jobbet eftersom jag inte får betalt av tidningen... han sa att om jag kunde kolla annars fick vi lista ut något annat. Jag hoppas det betyder att han tycker det kan gå ändå, men ... jag blir bara så olustig av att inte kunna göra som de vill. Nu kommer jag inte kunna sova för jag kommer ligga och tänka på detta hela natten. Jag kan ju fråga dem jag jobbar för och se vad de säger, och funkar det så funkar det. Annars kanske jag kommer hem lite fortare än jag trott, börjar bli lite less på detta om jag ska vara ärlig. Jag menar, jag vet ju att jag kan saker och detta med barnvakt känns lite utdraget. Men några veckor att få erfarenhet och så har jag iaf något annat att stätta på CVn.

Får gå och hitta en bok nu så att jag kan få tankarna på annat håll. Har inte läst så mycket på senaste tiden eftersom jag mest kollat tränings böcker och tidningar för att hålla motivationen uppe, men just nu behöver jag något som tar mig från allt detta ett tag.

No comments:

Post a Comment