Saturday, April 25, 2009

Jag hittade en bra "före" att jamföra med min nya "efter" bild. Snart kanske den nya efter-bilden kan bli en "mitten" bild, för på måndag bär det av till gymmet igen. Jag skulle gått idag men klockan är redan sen (dvs efter 17) och eftersom jag måste tvätta och städa också idag så får det bli gym på måndag. Är fortfarande lite snuvig men jag vet inte om det är allergi eftersom jag inte kan ta någon allergi medicin, eftersom den tydligen gick ut under vintern när den inte behövdes.
Eller, jag vet ju att det är allergi eftersom varje gång jag gick ut igår började jag nysa och näsan kliade som bara den. Vad jag är allergisk emot vet jag inte men det är något som inte finns i Sverige eftersom jag alridg haft detta problem innan. Rich filosoferar om att det är för att jag jobbar så nära Ground Zero och att det är därför luften däromkring är så dålig som den är. Om det ligger någon sanning i detta har jag ingen aning om.

Men! Nu var det ju bilder jag skulle visa. Så:

Före:

Detta var när Sarah och Josse var och hälsade på i Oktober. Det var efter att magen, som ni ser putar ut här, stötte i allting som jag blev trött på det hela och bestämde mig för att göra något åt det.
Så jag började träna, sex dagar i veckan (fast det började med fyra dagar och jag jobbade mig upp) och äta bättre. Jag märkte snabbt att om jag trände så åt jag bättre, så det blev till att träna så ofta som möjligt för att hålla kosten under kontroll.



Efter:

Detta var i Onsdags, och även om posen är annorlunda så ser man ju skillnaden. Jag hittade inte bilden från i Oktober förrän i går, men jag tror det var för att jag inte ville se. Det fanns några som visade mer (Sarah har dem, men jag tog bort dem från datorn eftersom det var alldeles för deprimerande att se). Sen har ni ju bilderna från jackprovandet. Det skall även tilläggas att mitt ansikte inte ser ut såhär. Eller, som en av mina mamma-kompisar sa: "Så ser du ju inte ut i ansiktet! Du har ingen sån dubbelhaka och du är inte alls så röd... du är mycket finare än vad denna bilden visar." Vilket ju värmer eftersom jag inte heller tycker denna bild är särskilt smickrande, men det är ju inte det som var meningen utan helheten som skulle visas.

Men iaf, nu kanske det blir mer förståligt att jag pratar mycket om det och att det är något jag tänker på. Jag har förstått att det inte är något tillfälligt man gör, utan att det är ett nytt sätt att leva och tänka. Förhoppningsvis hjälper det att påminna sig själv om varifrån man kommit och att även om det för tillfället står still och känns jobbigt och meningslöst så är det inte det (känner inte så just nu, men det är tankar som kommer och går).

Jag kommer skriva om lite annat nu de närmaste dagarna, det är kanske inte så kul att läsa om detta hela tiden. Men just nu är det en stor del av det som händer och avgör hur jag mår, så det är ju relevant.

Senare idag, efter tvätt och städning, kommer jag skriva lite mer om vad som händer just nu och vad mina planer är. Jag har ju gett ut adressen till bloggen till lite fler och nu när jag vet (eller jag vet ju inte, men jag hoppas) att fler läser så blir det ju roligare att uppdatera och hitta lite mer saker att berätta om.

PS: Klicka på bilderna för att se dem större! Det gäller alla bilder på bloggen, och det blir lättare att se detaljer osv.

Jag vill också nämna för de som är nykomna till bloggen att jag inte har något svenskt stavningsprogram, så jag ber om ursäkt för stavningsfel och dyligt. Gramatiken och en del talesätt har enligt dem som känner mig blivit lite förvrängd pga engelskt influerande, men det kunde väl varit värre (hoppas jag!)

1 comment:

Anonymous said...

Vad kul att du blivit så flitig på din blogg. Jag tycker både den svarta och den ljusa var fin men tycker att du ska ha något färgstarkt till typ scarfes.etc. Du passar i varma färger. Kram Meta

Post a Comment