Monday, May 4, 2009

Jag skulle gå till Svenska konsulatet imorgon men jag tror inte jag kan gå än. Jag vet inte vad jag ska skriva i mitt CV men det största är nog det faktum att jag inte kan nämna att jag jobbat som barnvakt... de kan ju inte anställa någon som skriver om illegala jobb på sin CV. Så jag måste gå och se vad jag ska göra med det, och hur jag ska ersätta den erfarenheten. Jag tror jag sätter dit min nuvarande praktik istället och går dit imorgon för att se om de har någon blankett man kan fylla i eller så.

Fy vad jag blev nervös där ett tag. Men det skulle ju vara dumt att sjabla till det nu när jag kommit så pass långt att jag ska dit. Känns lite dumt att jag inte tänkt på detta innan men jag antar att man lär sig av sina erfarenheter.

Jaja. Idag var iaf första dagen på nya "jobbet." Fick sortera igenom gamla upplagor och märka dem efter volym och utgivningsdatum, samt sammanfatta huvudrubriker osv. Sedan fick jag gå på uppdrag! Mitt uppdrag var att fylla på med nya tidningar i ett ställ, gå och köpa kuvert, och sedan gå till Embassy Hotels och ta halva deres hög för att ge till 2 River Terrace (en ny byggnaad där bl.a. Leonardo DiCaprio har lägenhet, fast vi har listat ut att det nog är hans mamma som bor där och inte Leo... tyvärr, vi var lite uppspelta över att få se honom eftersom huset är precis mittemot lekparken).

Sedan fick jag gå tillbaka till "kontoret" som är en liten etta i en lägenhet. Jag har nog aldrig sett ett så rörigt ställe, det är som ett litet museum med en massa bilar överallt (leksaks bilar, en ratt, vad jag tror är grillen på en bil och lite annat). Jag är ju ingen bil människa så vad vet jag vad det är, men ratten har jag iaf kunnat identifiera.

Jag tror det kommer gå bra. Det verkar vara kul och jag tror att efterhand som RS kommer fram till att han kan lita på mig så kommer jag få fler uppgifter. Han har hjälp av en äldre kvinna (är det artigt att säga så?) som har en ny ide om en utgåva som riktar sig mot barn och barnfamiljer, så jag blev lite G på det och att hjälpa henne, och kanske göra ett litet schema för vad som händer i området. Jag tror jag kan lära mig massor, och även om det är lite halvdant just nu så är det ju iaf bättre än att sitta hemma. Och viktigast av allt, jag arbetar, så jag är nu legal igen! Tiden höll ju på att rinna ut så detta om just i tid. Jag kan ju leta efter ett betalt jobb undertiden som jag gör detta.

Det enda jag inte tycker om är att han vill att jag ska lämna min dator där, men det kan jag ju helt enkelt bara säga nej till. Jag tycker inte att det är något de ska ha att göra med, om jag ska vara ärlig. Om det var de som gett mig den, visst, men det är ju min dator och jag har ju personliga saker på den som de inte ska ha att göra med. Kanske inte så mycket för omvärlden men för mig är det, så det är så! Tycker inte om när andra ska in och kolla... så länge jag kan göra det som ska göras är det väl det som betyder något. Är lite så när det gäller mina saker, och om det händer något så har jag ju inte råd att fixa det nu, och jag tror knappast de kommer göra det heller. Så vi får ta det som det kommer, men jag kommer inte erbjuda mig att göra något med mina grejor från och med nu (som kameran osv... jag tog dit den men han skulle in och ta ut minneskort och ändra inställningar. Fråga först. Inställnigarna gör jag som jag vill med, och om du frågat hade du fått veta att inställningarna var precis som du ville ha dem, och varför ta ut minneskortet? Fråga hur stort det är istället!) Sånt gör mig irriterad, jag gör ju inte så med dina saker utan att fråga först.

Annars är det inte så mycket. Ska sova nu, tjohoo. Och ta mig till konsulatet imorgon, ändrade min CV medan jag skrev detta. Vet inte vad jag ska göra med brevet som skall läggas till, men jag kan ju ta med det nästa gång och se om de har någon blankett att fylla i imorgon eller nåt. Vi får se. Annars får jag väl pallra mig dit igen, med brev. Eller skicka in det eller nåt, så att de vet att jag menar allvar.

Gonatt!

No comments:

Post a Comment