Saturday, July 11, 2009

Det här med att blogga är tydligen svårt att komma ihåg ibland.

Fast de senaste veckorna har inte varit så underhållande, och de närmast kommande veckorna ser inte ut att bli allt för roliga.

Jag blev idag informerad av min mor om att jag fyller år om en och en halv vecka. Det tog henne två minuter att få fram detta, och slutade med att jag på mindre trevligt sätt svarade att jag mycket väl visste om att min födelsedag var runt knuten. Men varför skulle jag inte veta detta? Brukar folk glömma sina födelsedagar, eller? Jag brukar iofs inte ha koll på min namnsdag, men ... det är ju inte detsamma.

Men men, iaf. Humöret är lite på gungning då jag i tisdags fick reda på att familjen jag jobbar för tisdag och torsdag inte kommer var iväg i två veckor under Juli som de sagt sedan början av April, då mannan "av misstag" bokat fel flygdatum och de nu kommer vara iväg i över en månad. Och sedan hade de glömt informera mig om detta. Så, från och med igår har jag obetald semester i EN MÅNAD. Tackar!

Det där kartonghuset på trotoaren verkar inte alltför avläset just nu, och jag är glad att jag sparat alla mina flyttkartonger så att om det kommer en varg tar det iaf fyra till fem huffpuffande innan det faller.

Så, mitt humör hänger nog ihop med detta. Tittar jag efter annat jobb? You better believe it. Men just nu känns det som all luft gått ur, vilket inte underlättas av att jag fick en rejäl bihålsinflamation pga allergi igår. Katter är inte mina vänner, särskilt inte i ett hus där de inte verkar veta hur dammsugaren fungerar.

Nej men, detta var ju ett riktigt trevligt och upplyftande inlägg. Det är nog dags att sluta innan självymkan blir alltför påtagligt. Det jag har att avsluta med på en någorlunda glad not är att jag nu blivit expert på att baka scones (vilket kan ses på olika sätt om man räknar in att gymmet inte blivit besökt på ett tag... fast nu när jag har all denna tid så kanske det kan förändras.)

No comments:

Post a Comment