Wednesday, July 15, 2009

Idag har jag varit hemma sjuk. Eller, hemma sjuk kanske man inte kan kalla det eftersom jag inte riktigt hade något att göra i vilket fall som helst, men jag sa till tidningschefen igår att jag nog inte skulle komma in idag utan vara hemma och bli bättre. Och jag har blivit lite bättre, fast jag vaknade sådan så jag vet inte om det räknas. Är fortfarande lite snuvig men inte som jag var igår.

Jag började dagen med att sova i 11 timmar, vilket nog behövdes. Vaknade inte en enda gång i går natt eller i morse, och när jag vaknade gick jag upp direkt. Försökte lista ut vad jag skulle göra men kunde inte komma på något, så jag dushade och åt frukost/lunch och stickade lite. Har en film jag ska titta på, men den är så lång så bara tanken på att titta på hela filmen gör mig trött. Jag är inte så bra på att titta på film hemma när jag är själv, jag börjar alltid göra andra saker och missar halva filmen. Så jag stickade lite till, bakade en tiger kaka och åt en avokado.

Sedan skulle jag kolla ett medelande jag fått på mobilen, och när jag skrev ner nummret som personen i fråga lämnade såg jag att skrivbordet vid fönstret var lite dammigt. Så då började jag damma, och dammade hela lägenheten. Det var mycket att göra, kan jag säga! Sedan dammsög jag och plockade undan och det känns så mycket bättre nu. Fast det tog ju några timmar, så nu är klockan halv nio och jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Det blir nog lite mer stickande medans jag tittar på tv eller nåt, jag hoppas bara på att det inte är repriser vilket är det enda de har nu under sommaren. Eller, ja egenteligen så är det ju allt de har, verkar det som, eftersom det känns som jag redan sett allt jag ser (och jag tittar inte så där jätte mycket på tv, den är mest på i bakgrunden medans jag irrar runt och gör... tja, jag vet inte vad).

Imorgon blir det jobb mellan 10 och 13, sedan ska jag till tidningen. Vet inte riktigt vad jag ska göra där, men han brukar ha lite frågor om Photoshop (och frågar på mig, ha!) som jag brukar klura ut åt honom. Fast nu har han börjat fråga efter lite mer komplicerade saker som ju inte finns, typ "Kan man inte skapa en mapp som gör att när man lägger in bilder i den så sparas alla bilderna i ett nytt format?" och så vidare. Vi har kommit fram till hur man gör en batch i Photoshop, men jag tror denna senaste frågan är lite mer önsketänkane än realistik. Men om jag har fel och någon vet hur man gör detta, så kommentera gärna!

Förresten, här är den senaste artiklen jag skrev:



Klicka på den så blir den större så att ni kan läsa. De glömde sätta mitt namn under, vilket grämer mig lite, men det är iaf jag som skrivit! Whoohoo.

Nu är det nog dags att börja tänka på läggdags igen. Mitt schema är ju lite åt skogen just nu så jag är tillbaka till att vara uppe sent och uggla. Antar att jag är sån eftersom det blir så såfort tillfälle ges, och ibland även när tillfälle inte ges. Men jag ska försöka komma i säng runt 23, och det brukar ta mig ett tag att komma dit. Så jag ska göra allt det jag skulle kunna tänkas komma på 22.45 nu så att jag verkligen kan lägga mig i tid! Vi får se hur det går.

No comments:

Post a Comment