Sunday, August 9, 2009

Gick till gymmet idag igen. Ojojoj, riktigt duktig har jag varit nu.

Har ju inte lagt in bilder på ett par dagar (förutom glasögon), och detta är ju inte bilder men det är likväl en länk TILL bilder av mitt gym Planet Fitness. Grejen med detta gym, förutom pris ($10/månaden) och att allt är lila, gult och svart (även viktmaskinerna) är att det också är en "Judgementfree Zone." Vad innebär detta, frågar du dig säkert nu.

Jo, det innebär att om någon grymtar (av att lyfta för tunga vikter, dvs muskelknutte som vill märkas), någon "oogles" (tittar lite för mycket av sexuell andledning), inte tränar "på riktigt" (dvs går dit för att prata, hänga och titta på tjejer/killar) och så vidare, så finns det en knapp man kan trycka på. Detta gör att ett alarm ljuder, ljus blinkar och presonen i fråga blir ombedd att gå och inte komma tillbaka igen.

Och vem tror ni gick på det?? Tills Rich frågade om jag någonsin sett knappen man ska trycka på.

Jaja. Jag antar att det där med att tro på vad folk säger fortfarande är något jag måste jobba på. Men jag tyckte iden var helt ok när jag gick med i gymmet, och jag måste säga att jag inte haft något problem (förutom ibland när folk pratar när man är på cross-trainern eller när ett gäng 15 åriga killar just gått med och inte kan sluta fnittra för de tycker de är såååå coola!).

Idag gjorde jag min vanliga rutin, men jag slog mitt eget rekord på cross-trainern vilket gjorde mig glad. När jag gjorde rows var det en man som satt och nickade. Visste inte om han nickade i takt till musiken, eller om han tänkte på något, eller om han tittade på mig och nickade för att säga hej. När jag var klar gick jag för att hämta papper och spray för att torka av maksinen, och eftersom han tränade på en maksin precis bredvid började han prata med mig när jag stod där. "Du har mycket bra form," sa han ("bra form" betyder att man gör en övning på rätt sätt, dvs håller ryggen rak, har rätt vikt (inte för tungt eller lätt) och så vidare). "Utmärkt form. Det är bra, du får ut mycket mer av träningen när du har bra form," fortsatte han. Jag sa tack, och att jag jobbat på att ha bra form osv, men jag burkar inte prata så mycket när jag är på gymmet. Men att någon säger något bara för att de vill och för att de tycker du ska veta, det gör en glad.

Har kommit in i att läsa igen, men jag tror att efter den romanen jag börjat på nu (läste klart den andra i morse) blir den sista tjejiga romanen på ett tag. Ok, så de är lätta och det går snabbt att ta sig igenom dem, men jag tror jag tror det är dags för något mer undervisande nu. Har ett par böcker om USA's historia, en samanfattning och presidenterna samt en bok om hur det kom sig att väst världen blev den dominerande kraften... Haha, bara att skriva det gör mig lite trött, men, det är sånt som gör att man kan hänga med lite lättare när de pratar om omorganisering i häslovården och så vidare.

Lite sömn skulle nog inte skada, heller. Har, än en gång, lyckats vända på dygnet och nu när jag ska jobba veckan som kommer (!!) så är det nog bäst om jag kan vända rätta på det hela igen.

1 comment:

sarah syster axelson said...

Haha.. den där knappen låter ju som en genialisk uppfinning ;) haha. bara att trycka bort problemen runt omkring sig. amerikanarna dem kan dem ;)haha..

Post a Comment