Sunday, August 9, 2009

Min lilla solglasögons historia fortsätter. Fast med positivt slut, hoppas jag. Istället för att gå tillbaka till butiken som jag köpte mina glasögon i, så ringde jag till butiken i samma kedja som tillverkar lenserna/glasen. Där sa en snäll Brian att de visst kan göra dem mörkare, t.o.m. så mörka som jag vill ha dem. Fast han vill att jag ska gå dit, och jag vill inte det eftersom det är på 107de gatan på Västra sidan av Manhattan, dvs lång från alla tunnebanor som kan ta mig hem smidigt. Men, tar väl mig dit under veckan som kommer. Andledningen till att Brian vill att jag ska komma och träffa honom är inte för att han tycker jag är söt, utan för att han vill att jag ska vara där så att han kan fixa glasen *precis* som jag vill ha dem. Och det går väl bra, antar jag.

Uppe sent för att jag läser en bok som gör mig... fundersam. Eller inte egenteligen, men det handlar om en tjej som är 28 (hej), samma storlek som mig, dvs "plus size" (hej hej) och jobbar på tidning och började med att skriva om bröllop (ok, lite för likt där, eftersom min senaste artikel handlade om just ett bröllop). Lite mer likheter som snart skiljer sig, men boken heter iaf "Good in Bed" och är skriven av Jennifer Weiner.

De senaste dagarna har inte varit så underhållande, men ganska sköna och lite semester lika om det inte hade varit för det där med förlorad inkomst. Men, jag har spenderat mycket tid på att sticka, läsa och gå och träna. De två sista har det varit lite sporadiskt med på senaste tiden.

Läst har jag inte gjort på länge. Efter att ha spenderat de senaste åren med tre böcker i veckan för att man måste, blev det lite platt fall efter att det inte längre var något betygen var beroende av. Jag har en hel del böcker jag ska läsa men inte läst för de är av typen "Böcker Man Ska Ha Läst" vilket inte alltid gör att man vill när man får tillfälle att välja själv. Så det har mest blivit att jag stått vid bokhyllan, tittat, och gått därifrån tomhänt. Men nu har det ändrats och jag har läst tre romaner på fem dagar, vilket inte är likt mig. Har hållt mig ifrån romaner ett bra tag (har hellre läst fakta böcker eller biografer), om de inte varit klassiker. Men, för att komma in i läsandet igen, så bestämde jag mig för att börja lite lättsamt och sedan gå längsmed bokhyllan och förhoppningsvis ha läst de flesta innan årets slut.
Jag pratade med en av mina professorer innan sommaren och hon sa att om jag ville komma som gäst till hennes föreläsningar om King Lear så var jag välkommen. Så jag ska ta kontakt med henne nu i slutet av Augusti och se när de föreläsningarna kommer att hållas, och se om jag kan ta mig dit på något sätt. Håll tummarna!

När det kommer till gymmet tog jag en liten paus, som blev en lång paus. Har inte varit där så mycket sedan Maj, lite då och då och vissa veckor även två gånger, men det var även över en månad då jag inte gick alls. Har inte gått upp (fyra kilo men men) men kände att det nog var dags att gå dit igen. Har ju ingen riktig anledning till att inte gå dit. Så jag var där tre gånger förra veckan, och igår och idag och ska dit igen imorgon. Sedan får jag ta ledigt på Måndag men det är ändå värsta dagen att gå dit (alla som ska träna efter helgen), fast vi får se. Kanske kanske.

Har ingen aning om hur nästa vecka ser ut med jobb osv, och den familj som varit borta en månad kommer hem imorgon. Jag har ingen lust alls att jobba för dem längre, men jag får väl se om de tar kontakt med mig. Och sedan forstätta leta efter något annat. Hon blir alltid så panikslagen när hon hör att jag pratat med någon, men hon verkar inte förstå att Måndagar och Onsdagar är dagar jag inte jobbar för henne, och att jag aldrig har jobbat för henne dessa dagar. Men hon är lite knasig så jag vill bort från henne ändå... det skulle bara vara tillfälligt, ju! Men men. Vi får se. Saker och ting brukar lösa sig till det bästa, så vi får se.

Jaja, tillbaka till boken. Kan nog inte läsa klart den ikväll, men man kan ju alltid försöka.

No comments:

Post a Comment