Saturday, August 29, 2009

När man inte skrivit på ett tag blir det så mycket man har att berätta så man vet knappt var man ska börja.

De senaste två tre veckorna har varit bra, mycket jobb och sömn men jag har ändå varit otroligt trött. Det är skönt när man jobbar mycket för då får helgen ett helt annat värde, när man har dagar ledigt här och där blir det så knasigt och man uppskattar dem inte. När man sen inte har några pengar att göra något för blir det bara värre.

Tja, vet inte var jag ska börja med att uppdatera. Det mesta är ju gamla nyheter nu. Men jag har iaf fått mina solglasögon, så det är ju bra. Mörkt glas och allt! Otroligt!

Stickar på som vanligt, har två projekt på gång, ett planerar jag avsluta ikväll, och sedan påbörja samma mönster igen fast i ett annat garn. Man blir glad av att sticka när allt går som det ska. När det inte gör det blir man bara så irriterad och har lust att dra upp allt igen och börja om. Men, tacka vet jag livslinor, en av de smartaste uppfinningarna inom stickningsteknik. Man drar igenom en tråd eller bit garn så att om något går fel när man stickar vidare behöver man bara repa upp till livslinan, där man kan trä på öglorna på stickorna igen istället för att böjra från början. Det är verkligen smart, särskilt när man stickar med olika sorters maskor. Usch, ja, här ser man ju att sticka är något jag gör på engelska eftersom jag inte har någon aning om vad man använder för ord på svenskan. Jaja!

Ojdå. Gick precis och tittade på en svensk sida med stickningsmönster, och .... ja, jag förstod ju ingenting. Så jag antar att jag får hålla mig till mina Engelska mönster! De är så mycket enklare! Haha.

Lördag kväll i USA utan kabel tv och något att göra... är inte kul om man inte har stickning. Men jag tog ju upp det för att ha något att göra när jag jobbar kvällar (vilket jag nu inte gjort på snart ett halvår med några få undantag). Och när jag jobbar har de ju oftast kabel tv, men det finns ändå inget att titta på! Men klagar gör jag inte, för fast tv är på mest hela tiden så måste jag erkänna att jag är dålig på att titta.

Tja, vad är annars nytt? Har fått ett nytt recept på is-kaffe!! Super enkelt! Och super gott!
Man tar kaffebönorna och lägger dem i en glasburk (jag tror inte det måste vara glas, men jag använder iaf det eftersom jag blev tillsagd att göra detta). Sedan fyller du på med kallt vatten, skurvar på locket, och sätter burken i kylsåpet över natten. Nästa dag har du is-kaffe! Tillsätt socker och mjölk om detta är något du föredrar att ha i kaffet (men kom ihåg att sockret tar längre tid att lösa sig eftersom det är kall vätska). Det blir faktiskt jättegott. Måtten är som med valigt kaffe, men jag lägger till ett till två mått eftersom jag tycker om starkt kaffe, och ännu starkare när det är kallt. Kanske skulle delat med mig av detta för några månader sedan innan sommaren kom, men jag fick precis receptet själv förra veckan så därför blir det nu istället.

Jaja, kommer inte på så mycket just nu. Det blir kanske lite sporadiska uppdateringar då och då, men jag har inte varit mycket på datorn under veckorna eftersom jag varit så trött när jag kommer hem. Jag kan kolla bloggar och sånt via min telefon, men skriva inlägg blir så kladdigt utan å, ä och ö.

Nu ska jag nog fortsätta sicka lite, har ju som sagt planerat avsluta ett av projekten ikväll!

1 comment:

Sarah said...

härligt med uppdatering! I want to know what you're doing sister. Lät gott med iskaffe :) är ju så inne på kaffe, och dricker minst en gång om dagen..och nu när man ska bli journalist och allt där kaffe är standarddrycken :)

Post a Comment