Saturday, September 5, 2009

Nej men, så jobbigt det kan bli!

Har haft otroligt ont i huvudet hela dagen, ända sedan jag vaknade tills jag kom hem. Hade inte tid att köpa kaffe på väg till jobbet i morse, och det jag hade hemma smakade diskvatten och åkte i slasken. Tänkte att huvudvärken kanske bedrodde på för lite vätska, så jag hälde i mig vatten hela dagen vilket mest resulterade i ett oänligt springade på toa.

När jag väl kom hem fick jag tillsist i mig lite kaffe, och mådde efter någon timme och lite pizza mycket bättre. Och nu är huvudvärken helt borta, men jag har en massa överflöds energi och är inte alls sugen på att gå och lägga mig.

I går hade jag en väldigt konstig dröm. Jag har haft lite underliga drömmar på senaste tiden, mycket har haft med pooler av olika slag att göra, och jag vet inte varför. Rich frågade om jag druckit mycket vatten innan jag gått och lagt mig för tydligen så betyder vatten i drömmar att man behöver gå på toa. Men, så har det inte varit. Det knasiga är att jag kommer ihåg allt från drömmarna så väl, eller iaf vissa delar väldigt tydligt.
Men, i går natt så drömde jag iaf om Gene Simmons (från Kiss) och vad som i drömmen var hans hus. Jag kunde gå och och ut som jag ville men var tvungen att hoppa in genom en kopp som stod utanför på gräsmattan. Detta hänger nog ihop med att jag börjat läsa Alice i Underlandet nyligen... eller, det är den förklarigen jag har. Det var iaf väldigt underligt.

Och nu vet jag att pappa säger att varför läser en 28 åring Alice i Underlandet? Jo, för det är en klassiker som jag inte tidigare läst på Engelska, så det är därför. Jag har sett filmen men aldrig läst boken. Nästa är Peter Pan. De som vet (dvs läst böckerna) säger att de är väldigt olika Disney filmerna i att de tar upp olika samhällsproblem och situationer på ett sätt som inte är direkt anpassat för barn. Efter att ha hört det blev jag så klart sugen på att läsa dem, och det passar perfekt att läsa innan man ska sova för det är inte direkt sådant jag skulle ta med mig på tåget.

På tal om böcker så fick jag idag ett paket med böcker och ett grattis kort från Hässleholm. Vaddå sen födelsedags present? Haha, nej, men orginal paketet blev tydligen förstört och jag uppskattar MYCKET att det kunde skickas igen! Fast det fanns ingen turkisk pebar i paketet, vilket gjorde mig lite fundersam. Lappen på paketet sa dock endast "böcker" så jag antar att jag inte kan skälla på någon klåfingrig tull person som stulit godis some inte fanns.

Idag jobbade jag med min lilla favorit, Miss Moo. Hon har nu sagt till mig och några andra att hon föredrar att man kallar henne hennes andra smeknamn och att hon inte tycker om Miss Moo, men... jag tycker om det och fyra års vana är svårt att bryta. Och jag kallar henne Mads också, eller Maddie, och bara hela namnet när det är riktigt allvar. Ojojoj. Men iaf, Miss Moo kom idag fram till mig och sa "Sophie! Jag har en ide!"
"Jasså," svarade jag. "Vad är det för ide då?"
"Jo," sa Miss Moo, "M&M.... det tycker jag du ska ta med dig nästa gång du kommer!"
Haha. Jo. Igår träffade jag henne på lekplatsen och jag hade köpt för mycket non-stop aktigt godis till barnen jag var med då, så jag bjöd Miss Moo och hennes kompis, så hon förväntade sig nog att jag skulle ha med mig lite idag också. Men visst var det en bra ide?? Haha.

Tja, vad har mer hänt? Jag vet inte jag. Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade men jag har jobbat så mycket och varit så trött så jag har inte varit på datorn så mycket. De flesta dagar går jag och lägger mig innan 11, vilket är väldigt ovanligt för att vara mig.

Nu blir det nog snabb dusch för det är ganska sent, och sedan sängen ändå. Ska försöka ta vara på morgondagen men jag tror att jag kommer sova ganska sent och sedan vara uppe ganska sent - alla mina favorit program sänds på lördagskvällar, men de börjar inte förrän 23.35 och seda är det fyra på rad, så ni kan ju tänka er hur sent det blir! Men man kan sticka, och blir man trött kan man ju lägga sig.

Och jag har varit duktig och förberett kaffe för imorgonbitti - det där med iskaffe var nog den bästa iden som kommit i min riktning den senaste tiden (fast utan så mycket kaffe hade jag ju inte fått sån huvudvärk idag pga abstinens, men men!)

Om det är något speciellt ni undrar över och tycker jag ska uppdatera om så kommentera gärna! Som sagt, lite för länge sedan jag uppdaterade så jag vet inte riktigt vad som behöver nämnas.

Och fråga gärna saker ni undrar över ändå... jag kan ju alltid skriva ett upplägg baserat på en fråga osv.

No comments:

Post a Comment