Thursday, September 17, 2009

För att börja lite rakt på, så har mitt hår blivit långt (halvägs ner på ryggen, dvs riktigt långt) och jag beställde klipptid till på Måndag. Jag valde på två ställen, och ringde mamma för att fråga om jag skulle ta det dyra eller det billiga stället. Det billiga, svarade mamma som nog har lite mer förstånd än jag. "För sist du var där var du så glad när du klippt dig, så därför ska du gå dit. Och köpa skor för pengarna du sparar, för det behöver du nu." Eller tja, det där med skorna var ju faktiskt min ide, men iaf!

Gissa nu vad jag drömde om igår kväll??
Jo! Just det! Mardröm om att jag gick och klippt mig och fick hockey frilla och väldigt kort. Jag har sparat och kämpat för att återfå mitt når i år nu, efter misstaget att utföra permanent som jag ju gjorde för... tja, sisådär många år sedan. Så jag försökte intala mig i drömmen om att det ar en dröm och att när jag vaknade skulle jag vara så lättad, men så vaknade jag (i drömmen) och hade fortfarande hockey frilla. Fy. Inte kul alls. Var faktiskt ganska glad när jag vaknade (med håret i behåll!).

Jag drömde att jag blev kidnappad, också, av en galen församlig. Och jag hade en lastbil som gick på batteri, men batteriet tog slut men det fanns reserv... som visade sig vara sådana batteri man har i brand alarmet. Och sedan var jag på en buss, men lyckades hoppa av och komma undan mina kidnappare, och då var jag i Kristianstad och gick in i en kiosk.

Usch ja. Kanske mitt liv är tråkigt? Varför skulle annars mina drömmar ta med mig på så vilda resor? Jag är ju helt slut när jag vaknar på morgonen!

Såg precis på nyheterna att en tjej som anklagat fem män (unga killar) för våldtäkt hittat på allt. Och det var inga små anklagelser heller, och alla fem killarna fick sina bilder visade på tv. Inte klokt, att få livet förstört innan du fyllet 20. Känner samma ilska mot den tjejen nu som jag kände sympati för henne när historien först kom ut... USA är ett knasigt land.

Imorgon ska jag vara med Miss Moo. I Måndags när jag var där sjöng hon ABC visan. Så jag sjönt lite, jag med.
"A B C D E F G...." sjöng jag.
"Nej, Sophie, så går den inte!" rättar Miss Moo mig.
"Inte? Hur går den, då?"
"A B C D F R P!" sjöng Moo.
" Är du riktigt säker på det? F R P?" frågade jag.
"Jo. Eller... lite säker är jag. Eller inte så säker kanske. Men det låter ju bra." sa Moo och gick iväg.
Så nu vet ni det. F R P låter bättre än E F G.

Och på tal om Moo så tycker hon inte om att bli kallad Moo. Fast hon har gått med på att eftersom jag kallat henne det sedan hon föddes så är det ok om jag säger det ibland, bara inte för ofta.

Jag tycker om Miss Moo. Hon är min lilla speciella kompis, och vi har kul ihop. Så det ska bli kul imorgon, fast jag har Miss E (Moos lillasyster, 7 månader) medans Moo är på förskolan, så vi får väl försöka hitta på något. Jag brukade ta Moo till bokaffären för att läsa och titta på böcker, men Miss E stoppar allt i munnen så det går inte riktigt. Jag vet inte vad vi ska hitta på om inte bokaffären är ett alternativ, så jag antar att vi får gå och gunga. Eller nåt. Kanske vi kan hitta nåt som hon kan bita på så att vi kan ha lite kul båda två.

Mitt andra jobb, på tidningen, är lite frustrerande just nu. Jag håller på att rensa upp en lista med adresser över olika företag i Lower Manhattan, som resturanger, parkeringshus, affärer, skolor osv osv. Det är jätte tråkigt! Listan har ca 1.200 adresser som ska läggas upp på en hemsida, och jag har fått lov att kolla postnummer och annat kul, plus leta webadresser. Jag håller på att dö! Igår satt jag och tänkte "tur man får betalt" och sen kom jag på att det får jag ju inte alls! Och då blev det ännu tråkigare och jag fick ont i ögonen och ryggen och ville bara gå hem. Så nu får jag göra det hemma istället, kul kul.

Nu ska jag dusha, sen lägga mig. Stickade lite innan idag men det är så mycket nu, varje rad är så lång. Så när jag tänker att jag nästan är klar så inser jag att nä, det är jag ju inte alls. Och då blir jag frustrerad och måste gå och göra något annat ett tag... det var så jag hamnade här för att uppdatera. Men nu har jag ju gjort det, men jag kan sticka mer imorgon. Fast jag går nog hellre till gymmet, så vi får se hur det blir med det.

No comments:

Post a Comment