Wednesday, September 9, 2009

Idag har jag pratat med kandidater till Community Board 1 Primary Election som kommer hållas på Tisdag nästa vecka. Jag fick dock inte fram rätt information enligt tanten som jag jobbar med, men jag försökte iaf! Mer än så kan man ju inte göra. När jag frågade henne om detaljer om vilken sorts information hon behövde sa hon att hon inte hade tid att berätta för mig eftesom hon redan hade förklarat för chefen. Men chefen skickade aldrig detaljerna utan sa att jag skulle fråga när det fanns möjlighet för allmänheten att träffa kandidaterna och fråga om saker de undrade över. Men, det var tydligen inte vad hon ville ha, utan hon ville ha deras scheman. Vad jag fick fram av dem jag pratade med fanns det inget särskilt schema (vilket inte verkar rätt) förutom ett möte imorgon kväll. Jaja, det blev ju lite klöddigt där.

Jag fick iaf ett tack för det jag satte ihop igår kväll, vilket var en sammanfattning om ceremonier som kommer hållas för 11 September. Så jag fick ju till något rätt, så det är ju bra.

Jobbar fortfarande på den lila sjalen, blev så sur på den igår när jag räknat fel och sedan tappade en maska. Men nu har jag fått rätt på det igen, vilket känns skönt. Ska börja på Agave delen nu, tjohoo.

Här är bilder på en annan sjal jag gjorde för ett tag sedan. Den blev klar i våras precis efter att det blivit för varmt att använda halsdukar (vilket det var meningen att det skulle bli först).

Första bilden är på sträcknings proceduren. Jag gjorde det i helgen och det gjorde enorm skillnad! Ungeför som ett manglat lakan gämfört med ett torktummlat lakan som legat i och blivit kallt. Som ni även kan se är sjalen enorm (större än ett stort badlakan, det ligger ett under på den här bilden men man kan inte se det). Ni kan även se att hantlar har många användningsområden!!




Lite mer detaljer på maskorna. Räta maskor i fem omgångar, sedan en rad med omslag, följt av fem räta omgångar. Inte svårt alls men ger lite mer effekt (garnet är för melerat för att kunan göra något med mer mönster, har jag kommit fram till).



Bilden nedan är från när jag fortfarande stickade på sjalen, men man kan se skillnaden.

No comments:

Post a Comment