Sunday, January 24, 2010

Jag blev tillsagd idag att det inte är så kul att se en mössa poppa upp när man kommer till min blogg. Med andra ord, dags att uppdatera.

Har jobbat mycket denna veckan, fast timmar som passar mig lite bättre (dvs morgon till eftermiddag/kväll istället för eftermiddag/sen kväll). I fredags jobbade jag 10 till 22.15, så det var en väldigt bra dag eftersom jag fick taxi pengar också. Sen jobbade jag igår kväll, vilket gjorde att det blev en riktigt bra vecka.

Jag har börjat räkna på dagar nu, så jag har ett hum om vad jag har framför mig. Det är mycket som ska fixas med, men det ska nog gå bra. Vi får hoppas på det bästa, men det där med att ställa om tankarna kommer nog ta sin lilla tid.

Det finns inte så mycket nytt att rapportera om eftersom jag jobbat så mycket. Det blir liksom ingen tid över till att göra andra saker då. Idag gick jag och tvättade, så det var dagens projekt. Fick reda på att det sköljmedel jag använt inte längre finns (sist jag köpte det fanns det en hylla full, nu inget alls). Tycker inte om när sånt händer eftersom jag är lite kinkig med dofter osv, tycker många parfymerade saker luktar gammal tant efter att de gått igenom torktumlaren. Tvätt ska ju lukta rent, inte av gammal rökelse osv. Jag hittade nåt som inte luktade alltför hemskt, och beksrivningen var "blå iris och silkes bamboo." Vad sjutton silkes bamboo är har jag ingen aning om! Kan dom inte ha en där doftbeskrivningen är "ren tvätt"? Som dessutom luktar så? Det hade varit uppskattat.

I andra nyheter så förlorade Jets idag, så jag har en grumping gubbe att se fram emot veckan som kommer. Kul kul. Jag har kommit fram till att sport i sig är något jag inte har något emot, men det är hur den påverkar folk. Ok om alla var glada hela tiden men när någons favoritlag förlorar är det ju som om världen gått under. Inte kul alls.

Kvällens middag idag, för att helt byta riktning, var riktigt god. Lax som lagades i ugnen tillsammans med tomat, lök och sparris med lite fint skuren vitlök och olivolja. Jag brukar nöja mig med det men idag gjorde jag rice pilaf (vet inte vad det heter på svenska) men det är iaf en Cambell sak man köper med ris och orzo, plus att man får en påse med kryddor att hälla i. Jag piffade till det lite mer och la i spinat när det var färdigt kokt och det blev riktigt gott. Tror inte jag kommer göra det igen för det blev nästan för mycket, men det är ju helg och allt så varför inte?

Nu byter vi riktning igen! Tillbaka till mössor. Jag har börjat sticka på en mössa till Miss Moo (som kallas så för att jag inte vill skriva ut deras namn på bloggen: dels är det inte mina barn och dels tycker jag inte man ska lägga ut namn på barn i bloggar eftersom de inte kan välja själva om de skrivs om eller inte). Iaf, hon fick reda på tillverkningen av denna mössa i Fredags och har inte släppt det sen dess. Då hade jag stickat ca 1 cm, och hon tittade tvivlande på projektet och sa "ska det blir en hatt? hur då?" Jag blev iaf glad då hon inte insisterade på att klippa av "tråden," något hon tidigare försökt (jag tror jag berättat om det innan, men om inte så säg till så berättar jag). Igår när jag kom sprang hon fram till min väska och tog upp makeup bagen jag använder som stickningsförvarningspåse (Joyce skulle älskat detta ord, jag lovar!!). Hon såg att jag nu stickat ca 2.5 cm och sa att jo, lite bättre var det ju men när ska denna mössa vara klar? Och varför ser den ut som en halsduk? Jag tycker inte den ser ut som en halsduk, men iaf. Sen blev hon väldigt exhalterad och sa, mycket ivrigt, att hon minsann har en halsduk i samma färg som den blivande mössan, och det var ju bra! Jag höll med.

Så, det är det jag ska göra nu. Försöka få några fler rader på den där mössan så jag har lite mer att komma med imorgon. Den måste vara klar till på Fredag, annars kommer jag nog ha en lite irriterad 4.75 åring som undrar varför det tar sån tid att sticka en ynklig liten mössa. :)

No comments:

Post a Comment