Friday, January 15, 2010

Jag glömde ju...

Jag har fått mitt nya körkort, så nu är jag officiellt gammal. Jag är säkert äldre än nån gata där ute, men nu var det ju inte det vi skulle prata om.

Nä, det var det att när jag fick mitt nya körkort så såg jag att jag ju ser precis likadan ut som jag gjorde för 10 år sedan (plus en månad eller nåt) fast med längre hår.
Och jag menar precis. Jag ser precis, precis likadan ut.

När jag skulle köpa avsvällande till mina små bihålor häromdagen frågade den snälle mannen om han fick se min legitimation. Jag blev mest förvånad att han ville se det för just avsvällande, men när han fick det i handen sa han "1981? Oj. Du är ju gammal."

??

Jaha. Det visar sig att man måste vara över 18 för att köpa avsvällande medicin. Jag såg tydligen ut om en riktig barnrumpa.

Jag ser tydligen ut som en riktig barnrumpa. Så kul.

Men nu försår jag varför folk som tror att barnen jag tar hand om (som är lite äldre, typ Mr C, och nu Miss Moo) är mina frågar om jag var väldigt ung när jag fick dem. För om jag ser ut att vara 18 eller yngre, och tar hand om en 7åring som ser ut som en 8-9åring... tja. Då förstår jag varför de frågar.

Go'natt igen!

No comments:

Post a Comment