Saturday, January 9, 2010

Nu vet jag varför jag var så lättirriterad tidigare i veckan. Det där med att ha varit barns näsduk har tydligen satt sina spår och jag är förkyld som bara den. Började med ont i bröstet, eller lungorna antar jag, men jag tänkte att det nog mest var pga kylan (vi har haft det lika kallt som ni). Men nu är mina bihålor helt täppta och jag har sådan frutktansvärd huvudvärk. Som tur är har jag ju min nässpray sedan jag var hos läkaren sist, så jag kör på den och hoppas på det bästa.

Jag borde ju ha fattat att något var fel eftersom jag inte haft någon som helst aptit sedan i Onsdags och jag har varit trött som bara den. I morse vaknade jag en gång i timmen mellan 3 och 9, och sedan en gång var 90 minut mellan 9 och 14.30. Sen var jag uppe nån timme innan jag sov igen, och kom gick upp runt 18 för att göra en paj. Så nu måste jag stanna uppe tills den är klar (jo, jag rör mig i slowmotion) och sen hoppas jag att jag kan vara uppe till 22 så att jag kan sova i natt. Sova hela natten, då, men vi får se hur det går med det.

Usch vad det är tråkigt att vara sjuk. Det är inget kul alls, och ont gör det i näsa och halls för att jag är torr fast jag är täppt. Tycker inte om att ha ont heller, men det gör nog ingen.

Jag vet inte om jag ska satsa på att dusha ikväll. Kanske, det vore nog bra för bihålorna (med ångorna, då). Set är lite krångligt att lista ut vad som är bäst eftersom det ju är så kallt, och eftersom jag inte har fungerande värme och stänger av värme elementet innan jag går och lägger mig vill jag inte bli sjukare pga en varm dush precis innan jag lägger mig. Men det ska nog gå bra, hoppas jag.

Annars har det inte hänt så mycket. Jobbade 16 timmar i Onsdags, helt oplanerat (trodde jag skulle gå hem mellan 18 och 20, men gick inte hem förrän 23). I torsdags slutade jag lite tidigare, men då var jag ju så trött att hela kvällen försvann. Jag vet inte riktigt vad som hände för jag sov inte... eller kanske med ögonen öppna, vad vet jag. Jag gjorde iaf inte något vettigt.

Rich skulle kommit imorgon men jag vet inte om det är så smart just nu. Jag textade honom och sa att om vi inte går på bio så är det nog bättre om han väntar med att komma tills senare i veckan, eftersom jag inte vill att han ska vara här i flera timmar med tanke på alla bakterier som antagligen flyger omkring just nu. Jag brukar vara dålig på att medge att jag är sjuk, och säga att jag mår ju så bra så han kan komma, och sen är jag helt halvdöd när han är här och han frågar varför jag inte kan tillkännage att jag är sjuk. Så nu har jag blivit vuxen och gått med på att det nog inte är så trevligt att spendera en hel dag bredvid en snörvlande och hostande person. Jag vet inte ens om jag klarar av bio, men vi får se hur jag känner mig imorgon när han ringer.

Nu ska jag gå och försöka hitta något som inte är sport att titta på. Varför de visar sport på alla kanaler en Lördagskväll förstår jag mig inte på. Supertradigt, även när man är sjuk!

No comments:

Post a Comment