Wednesday, March 31, 2010

Ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig (några timmar tidigare än igår, tack och lov!)

En mamma jag jobbade för för några år sedan kom förbi idag och fick tillbaka sin KitchenAid mixer och symaskin som jag lånat (min inte riktigt använt). Hon hade man och barn med sig, men eftersom de inte kom förrän vid 23 (firade passover hos hans föräldrar) fick jag inte mer än att säga hej till barnen. E har vuxit så mycket! Sex år är hon nu, ingen liten fjärlsflicka utan en stor! Och härlig. Men iaf, hennes föräldrar tyckte det var väldigt kul att vara här och "handla" och eftersom de hyrt en bil för att hämta en cykel hade de en hel del plats så de kunde lasta in lite mer... som typ 1/4 av mina saker! Sååå skönt att bara bli av med lite - alla ljus (eftersom mamman älskar ljus och jag ju hade en hel låda).

Och lite annat grejs. Lite kanske svider men! Jag skulle ju inte ha med mig det ändå. Så vad gör det för skillnad? Att sätta ut det på nätet är bara onödigt.

Jag har även haft en rejäl översvämning idag, så min hyresvärd var här idag tillsammans med sin son och fru och vi höll på med handdukar och kramade ur och hade inte så kul i lite över en timme.

Sen kom Rich, men han sov mest. Bad om ursäkt för att han snarkade men det var väldigt rogivande, så jag får försöka få tillbaka den känslan nu när jag ska försöka sova. Fast det känns som det inte kommer vara så svårt eftersom jag inte sov så djupt i går natt och är ganska så trött... och lättad nu när jag har så pass mycket mindre saker att försöka lista ut vad jag ska göra av. På Torsdag kommer Takisha och hennes man (och son!!) så då blir det ännu mindre saker att försöka lista ut vad man ska göra av.

1 comment:

Anonymous said...

Jag tycker det är härligt att höra hur saker och ting löser sig för dig. Kan kännas lättare att ge bort till de man känner och vet att de kan glädjas åt saker du inte själv behöver. Kanske en tröst för dig.........
stor kram från Meta

Post a Comment