Sunday, April 18, 2010

Helgen har varit lung, har inte gjort så mycket (fast pappa tror ju inte på mig när jag säger det, utan att det betyder att jag målat något rum eller liknande - jag kan lova att så inte är fallet, jag skulle gärna vilja måla om men finfina popcornsväggar gör detta omöljigt).

Jag har försökt ändra om lite, men inte mycket. Som E vet har jag ju några riktigt fina slevar som jag ju fick hitta skrytplats till, och det är avklarat. Sen har jag, med tveksamt resultat, försökt skruva ner draperistångshållare. Jag fick ner de som satt till höger, på var sida om dörröppningen, men inte de som satt på vänster. Så nu ser det jättesnyggt ut med en hållare kvar på var sida. Jaja. Det är iaf bättre än en stång utan något på, och mycket mycket bättre än en stång med dammigt drapperi.

Sen har jag lyckats överbelasta lådorna i garderoben, så de trillade ner. Det var ju inte lyckat. En av grejsen som håller uppe grejsen som man drar lådan på hittar jag inte, och det är ju mycket mystiskt. Men, det kan fixas senare. Hade tänkt köpa till två lådor att ha länst ner i garderoberna men nu kanske det blir en stor låda i ena garderoben istället. Vi får se, det verkar inte jätteviktigt just nu.

Tja, på tal om garderober - jag har ändrat om i stora klädkammaren och det har blivit lite luftigare. Sängbordet som stod där innan har jag flyttat upp i ett av toppskåpen i hallen, eftersom det inte fanns något hyllplan där. Så nu har jag tre hyllplan, vilket är utmärkt och har resulterat i mycket mer plats. Ser kanske lite knasigt ut, men det funkar och sängbordet står säkert.

Och sist, men inte minst har jag strukit upp gardinerna i sovrummet med sånt där fåll-lim, och det blev faktiskt mycket bättre. Jag passade på att stryka gardinerna när jag ändå hade dem nere, och det gjorde nog också att det blev bättre.

Lite småplock finns kvar i vardagsrummet, men det får väl ta sin tid att hitta sin plats. Jag måste komma på var jag ska ha vissa saker så att jag inte glömmer att de finns, vilket jag har en tendens till att göra.

Saknar lite av mina saker nu, men det är ju påväg (får vi hoppas). Jag hade lite kul när jag insåg att det där med vulkaniskaska visst kan drabba mig - jag väntar ju på lådor som fraktas via flygplan. Men men, de kommer när de kommer och då kommer det bli ännu lite mer hemma här.

Det jag saknar mest här nu är ändå att träffa vänner och familj, jag bor ju lite avsides. Tänkte att jag nog får börja bjuda in lite människor, men bjud gäran in er själva! Eller, säg när ni har lust och komma, för just nu har jag ju inget annat på schemat, iaf inget permanent. Det kommer förhoppningsvis ändras snart.

Nu blev det plötsligt mycket som började röra sig i huvudet, vet inte varifrån allt det kom. Men jag antar att man inte kan vänta sig annat.

Hörde från J som sa att Miss M pratar mycket om mig, och jag kom på att jag ju inte skrivit något brev till henne än. Och det går ju inte an, så jag skrev ett litet brev. Hon hade lite problem med mitt svamphus, men jag sa att jag inte lyckats hitta något här än så det var ju synd att hon inte fick se mitt gamla svamhus. Tack D, den bilden har gjort susen när det gäller att hålla min berättelse "sann."

Varför blir jag alltid så aktiv på kvällen? Det är lite irriterande. Jag kan sitta hela dan och inte göra något särskilt, och sen när jag ska lägga mig kommer jag på att jag måste göra det och det och det. Och sen kommer jag inte isäng förrän några timmar senare, oftast alldeles för många timmar senare.

Ska nog ta och göra lite av det jag kan tänkas komma på att göra senare, så att det är gjort. Och då kan jag förhoppningsvis komma i säng i rimlig tid. Vi hörs!

No comments:

Post a Comment