Sunday, April 18, 2010

Jo, det var ju en sak till.

Jag börjar bli gammal. Eller sån som jag irriterade mig på när jag var liten, och tyckte att sånt beteende kunde ju gamla sluta med.

Exempel #1:
Jag blandar ihop namn, och om jag ändå får det fel bryr jag mig inte så mycket. Det gäller även det där med uttal, särskilt om ett barn blir irriterat på mig och säger "Men hon/han heter XYZ!" Då svara jag "Jaha, men det sa jag ju." Riktigt irriterande.

Exempel #2:
Jag blandar ihop saker, eller ser inte vad jag köper innan jag kommer hem, om ens då. Som när farmor köpte glass när jag var liten och man sa "Oh, vad gott med jordgubb!" och hon kunde svara "Jasså, jag trode det var choklad" eller något liknande. Det tyckte jag var så konstigt... man ser väl på paketet vad det är man köper?! Nej, tydligen inte. Höromdagen skulle jag köpa glass, och tänkte att kola lät väl gott. Men det var inte kola, det var kanel... och jag tycker inte om kanel. Så nu väntar kanelglass den som hälsar på mig näst... bara så ni vet.

No comments:

Post a Comment