Tuesday, April 6, 2010

Jag hade en lång lista för vad jag skulle göra idag:
* Byta glas mot lakan
* Byta sytt lakan mot slätt lakan
* Lämna tillbaka kläder
* Klippa mig
* Köpa tröja till Ewa
* Köpa tröja till pappa
* Köpa handkräm

Jag fick en ska gjort... nämligen klippningen. Och oj vad det känns skönt!! Men det tog en och en halv timme (det brukar ta 20 minuter, fråga mig inte vad som hände men hon fick till sin stora belåtenhet föna mitt hår, vilket hon inte brukar få eftersom det kostar 200 kr - varför vet jag inte). Men iaf, mycket belåten är jag, och det behövdes verkligen. Sen fick hon världens driks, men det var mest för att hon alltid gör så bra ifrån sig och för att jag kommer sakna henne (säger den som klipper sig 1-2 gånger om året).

Idag hade J avskedspicknick för mig. Överrasknings party, fast Miss Moo hade ju råkat försäga sig (fast det gälls tydligen inte för hon gjorde det när hon var fyra, och fast hon bara varit fem i mindre än en vecka gör det jätteskillnad för en femåring skulle ju aaaaaaldrig sagt något!). Förra veckan gick vi hem från skolan och Moo sa "Du Sophie, jag ska berätta en sak för dig, men du får inte berätta för mamma eller Mr C att jag sagt något, för du ska egenteligen inte veta, men jag berättar ändå för jag tycker du ska veta... vi ska ha fest för dig, för att du ska åka. Fast jag får inte säga det till dig så säg inget till mamma och Mr. C..."
Jag höll mitt löfte och sa inget. Några dagar senare säger Moo "Sophie, berättade jag det jag inte fick berätta för dig? Om ditt party?" Jo, svarade jag, det hade hon berättat. "Ok... men du får inte säga till mamma eller Mr. C att jag sa något, för det är en överraskning... fast nu sa jag ju det ändå."

Idag skulle de ha picknick, jag jag tänkte inte så mycket på det förrän alla mammorna kom och satte sig hos Jo och sa att det var ju sorgligt att jag ska åka... så fattade jag att det nog var bäst att jag stannade på picknicken. Så började Jo duka upp och hade köpt canoli, stort fat med frukt, beställt två gigantiska pizzor American style, och så kom det upp en tårta där det stod "Goodbye Sophie". Då blev jag lite tårögd, det får jag ju medge.
Och sen fick jag presenter! Det var lite kul för imorse städade jag vagnen och hittade ett jättesnyggt paraply som jag ville ha men insåg att jag nog inte har tid att gå och leta upp själv, så jag tänkte att jag kan ju fråga J om jag får köpa det av henne så hon kan köpa nytt till sig sen... men jag fick precis samma! Det var lite häftigt. Det är ganska stort men fälls ihop litet, med automatisk upp och ned fällning - och det har tryck av Downtown Manhattan Skyline, urläckert! Sen fick jag en anteckningsbok med New York tryck på, och magneter med små svartvita bilder på NYC... jättemysiga. Plus en ram från Kate Spade som kostade lika mycket som mina väskor brukar (vilket säger en del, haha). Sist men inte minst.... och det som visar på hur väl Jo känner mig - $200 till en ny väska!! J sa att hon försökt hitta en men att hon tyckte det var svårt att köpa just väska till någon annan, och att hon ju vet att jag har "bestämd" smak, dvs jag vet dirket vad jag tycker om men det kan ta ett tag innan jag hittar det. Så... tjooo! Vad kul! Jag blev såklart jätteglad. :)

Sen sa J att Moo sagt att hon berättat för mig, men jag svarade att trots att hon sagt det hade jag ju inte förväntat mig allt detta. Och det var ju tur att de tog det idag eftersom jag har lite stressigt schema på Onsdag. J tyckte nog det var lite synd att Moo "försagt" sig, men jag berättade hur hon "försagt" sig och då tyckte J som jag, att det var ganska mysigt!

Så, det var pga av denna lilla fest jag inte hade tid till allt det andra. För att inte nämna att det tog så lång tid hos frisören... så det blir till att åka ner imorgon igen, men det blir nog bra för då kommer jag ju ut.

Och... just det. Dagen utfördes på 2.5 timmars sömn, vilket inte var helt frivilligt. Oj... just det. Glömde min plånbok hemma idag, så när det var dags för lunch ... tja, det blev till att promenera 20 minuter för att få den hemma hos J. Miss Moo gick välidgt mycket idag och klagade inte en enda gång... kommer sakna henne något otroligt! Hon vill alltid hålla handen när vi går, och det är så mysigt. Tycker så mycket om den tösen, det blir nog det svåraste med att åka.

Nä, nu får jag tömma lite skåp. Sopbilen kommer imorgon så det vore nog bra om jag får ut så mycket som möligt nu ikväll.

No comments:

Post a Comment