Sunday, April 4, 2010

Oj då, det var väldigt vad jag är bra på att vända på dygnet. Lite dumt det här, helt upp och ner även om man jämför med Svensk tid.

I vilket fall som helst så pågår räknandet för att skicka saker för fullt. Jag har nu läst flygbolagets websida angående bagage väldigt noga, och kommit fram till att om jag packar 32kg (9 kg extra) i första väskan kostar detta 50 dollar. Nästa väska kostar 50 dollar oavsett för upp till 23 kg, och sedan ytterligare 50 dollar om jag lägger till 9 kg. Tredje väskan kostar 100 dollar för upp till 23 kg, och efter det kostar 9 kg 50 dollar... fast den tror jag att jag håller till 23 kg.

Detta är ju dyrt. Ja.
Men! Om man jämför med Amerikanska postens priser så är det inte så dyrt. En låda på 9 kg kostar 85.95 dollar plus skatt, så då tjänar jag ju på att betala extra på flyget. En låda på 23 kg kostar 177.55 dollar, vilket betyder att jag tjänar 77.55 dollar på att ta en extra väska på flyget.
Det hela lite mer koncentrerat: Jag betalar 250 dollar via flyg, och skulle betalt ca 333 dollar för samma vikt via post.

Så nu har jag nog bestämt mig, tror jag. Så skönt! Men fy för grejor, säger jag. Tredje väskan blir nog mest böcker och lite ömtåligare saker, plus ramar med bilder osv. Jag har nu lite extra plats i väskorna jag redan packat, vilket blir bra för det finns lite plats över i båda. Kom precis på att jag inte packat några skor än, så de får väl klämmas ner någonstans de med.

Jo, där läste ni allt rätt! Jag har redan packat två väskor. Otroligt, jag vet. Men jag börjar stressa lite mer nu och vill ha detta gjort. Byråerna är tömda och kläderna sorterade, och jag börjar få mer övsikt över vad jag har.

No comments:

Post a Comment