Tuesday, May 4, 2010

Ni som inte tycker att jag ska spendera pengar ska sluta läsa nu, för detta inlägget är precis om det. Fast det var pengar spenderade på rea och till något som jag kan ha för alltid, så det gör det hela mycket bättre. Eller hur?

En del av er vet att jag fick lämna efter mig en del av mina ljuslyktor när jag åkte från USA, det var helt enkelt inte ekonomiskt att skicka hem alla.
























Denna ljuslykta gör mig otroligt glad. Och ledsen. Jag vet inte varför, men jag får tårar i ögonen när jag tittar på den, och jag kan sitta och titta på den ganska länge.
Ni som vet lite om glas ser ju att detta är Orrefors Hallon serie. Mamma hade redan en skål som jag var med att köpa för många år sedan - jag köpte en liten skål idag också, att ha framme... och två av dessa ljulyktorna. Först visste jag inte varför jag ville ha dem, men just nu är jag väldigt glad att de är mina för de är så fina. De blir ännu finare med den brillianta uppfinningen av värmeljus i plastkupa, dvs inte metallkupa. Det gör att ljuset filtreras genom hela lyktan och inte bara uppåt, vilket gör att det glittrar något otroligt. Och jag blir som sagt väldigt glad. Och lite ledsen.























Detta är en överexponerad bild på min orkide som jag har i storarummet. Sarah påpekade att de matchar gardinerna som är här - denna bild togs i mörker vilket är varför det visa lyser så, men just nu är det den enda bild jag har, och det visar iaf hur fin växten är. Den gör mig glad varje dag. Och inte ledsen alls.

No comments:

Post a Comment