Thursday, May 27, 2010

Sådär!

Jag har komponerat många ilägg men inte kommit för mig att faktiskt skriva ut dem. Men nu har jag en del saker som jag kan skriva om - däremot kan jag inte lova att det blir särskilt intressant.

... jag tog precis bort en massa om tvätt som blivit blågrå och som jag nu försöker få vit igen. Men det var inte intressant så det tog jag bort igen. Men nu vet ni iaf att det finns en väldigt ointressant historia om tvätt.

Igår var jag på fastighetskontoret och betalde för gymmet. Det är egenteligen 300kr per år, men eftersom det gått några månader blev det 200. Och det var ju snällt, men sen kom jag på att det är ju Juni snart, vilket betyder att jag egenteligen skulle betalt 150. Men! 200kr för gym, det går nog inte att slå. Så klaga ska man inte.
Idag var jag på gymmet och tog 10 min på crosstrainer, 5 på löpband, 15 på cykel. Sen blev det lite vikter också, men... tja, jag vet inte. De har bara en viktmaskin som man ska kunna göra en massa på, men den är inte särskilt smart konstruerat. Den verkar säkert jättebra för någon som inte riktigt vet vad det gör, men det går inte att ställa in höjd på sitsen osv, så det blir lite knäppt. Men jag tänker som så att jag gör det jag kan där och kompleterar hemma. Sen när jag får jobb och inkomst kan jag ju gå med på ett "riktigt" gym, men det viktiga nu är att jag gör något. Det jag saknar mest är en benpressmaskin, men jag får göra fler squats hemma helt enkelt. Och jag kan alltid ta mer motstånd på cyklen för att få lite mer fokus på baken.

Igår var jag och träffade en kompis. Eller, vi kanske inte var kompisar innan men nu är vi iallafall det (säger man kompis i min ålder? Vän låter kanske bättre). Iaf, igår träffades vi efter minst 8 år och det var trevligt. Vi pratade nonstop i fler timmar än jag tror vi planerat, men så hade vi ju inte planerat så mycket. Vissa klickar man bara med, och detta är en sådan person. Inga krussiduller, och det är skönt.

När jag cyklade hem från stationen tänkte jag på hur vackert Malmö är, särskilt nu på våren. Det luktar otroligt gott överallt eftersom det finns blommor och buskar, och nu slår syrenerna ut - helt otroligt. Och det är en bra stad att cykla i, tycker jag iaf än så länge. De har till och med smarta ställningar så man kan hålla i sig utan att gå av cyklen (eller hoppa ner från sadlen, typ). Det är de där orange sakerna vid övergånställen, innan förstod jag inte alls vad de var.

Nej, nu måste jag åka och köpa mjök så jag har något till kaffet imorgon. Och sen ska jag ... vet inte vad jag ska göra, blir nog ett bad innan helgen i Hlm och för att få lite muskel-relaxion innan jag går och lägger mig.

No comments:

Post a Comment