Wednesday, June 2, 2010

Cinnamon Rolls

Härom veckan fick jag ett infall - kanelbullar skulle bakas. Det var lite konstigt, till och med för mig, eftersom jag aldrig bakat kanelbullar förr och egenteligen inte tycker så mycket om dem. Men, det skulle bakas, och det var just kanelbullar jag bestämt mig för.

Så jag satte igång och fick inviga mina Margaretha skålar som jag ju så stolt visat upp för er tidigare. Eller, om ni glömt:


















Baket blev lyckat och här är några exemplar av vad jag åstakom:





















































Förutom att jag blev nöjd med hur de såg ut kan jag ju berätta att de var väldigt goda - och nej, det finns inga kvar. Däremot kan jag tänka mig att baka några fler om någon skulle vilja komma på besök.

ETA: Jag har skrivit tre andra inlägg med bilder men tänkte att jag lägger ut ett om dan de närmaste dagarna så att det sprids ut lite. Kom just på att jag nog skulle väntat med detta och skrivit "den som väntar på något gott....!" och sen lagt upp detta, men jaja. Nu har ni iaf mer att vänta och behöver inte titta på 25 bilder på en dag. :)

No comments:

Post a Comment