Wednesday, June 2, 2010

Lax.

Det tycker jag om. Mycket. Och det är det bästa medlet när jag ska äta bättre för det är något jag ser fram emot och kan hålla mig till. Jag vet inte hur jag ska förklara det hela men det är iaf en favorite of mine.

För ett tag sedan köpte jag såndär styckfryst lax. I USA åt jag endast färsk lax, eller, köpte färsk som jag sedan frös in själv, så det kändes lite skumt att köpa fryst till att börja med. Men det har ju familjen kört på innan och vi har överlevt och till och med tyckt att det var gott, så jag körde på det. Tänkte inte ens på att det kanske skulle kunna finnas färsk (för jag tror tydligen inte att man kan köpa något färskt, och det kan de intyga på Malmborgs på Mobilia).

I torsdags tog jag ut en lax och tänkte att jag skulle äta den innan jag åkte till Hässleholm. Men sen försov jag mig, så hela dan blev sen och jag slängde in den där laxen i frysen igen, för det kändes onödigt att slänga den.

Och nu har jag ångest. Vågar man tina den och äta den igen (och nej, jag hade inte tänkt äta den fryst)? Fick höra i helgen att det ju växer maskar och annat härligt i fryst lax.

Jag antar att detta är ett slags farväl om ni aldrig hör av mig igen, eller om jag blir galen för att jag ser en mask. Eller så kanske jag går ner 80 kg på en vecka för att masken i magen äter upp all näring. Nu tror jag att jag har täckt allt som kan hända.

Tänk nu om jag överlever och inget händer? Jag hoppas nog lite på det om jag ska vara ärligt.

No comments:

Post a Comment