Wednesday, June 9, 2010

När jag gick i Lund för x-antal år sedan fick vi gå och se en sån där life-coach föreläsare. Eller, det var han kanske inte, men lite i den andan var det.

Iaf. Det är två saker jag kom ihåg om honom. Han hade åkt till USA och rest runt och hittat en massa snälla människor att bo med och hade under tiden träffat många motivation-speakers som inspirerat honom. Sen hade han bott i nån stuga med några kompisar här i Sverige, och de hade haft så lite att göra att små saker blev enorma - som att åka till affären. När man är mitt uppe i vardagen går sånt av bara farten, men när man inte har något annat som ska göras kan ett besök till affären bli en enorm anstränging. Man ska skriva lista, ta sig dit, handla, ta sig hem och sedan sätta undan allt. Det som brukade vara en 30min måste göra blev en dagsresa.
Killen pratade i två och en halv timme och det är dessa två saker jag kommer ihåg. Det där med hur man pluggar osv har jag helt glömt bort... hm.

Men jag kan nu relatera till att små saker kan bli jättestora när man inte har så mycket annat som händer. Mina höjdpunter på dagen är följande:
- Se om tidningen kommit när jag går upp. Det är lite spänning när man går de där stegen från sovrummet till dörren. Ibland ligger där ingen tidning, men om man drar undan drapperiet så har den dessa gånger helt enkelt inte trillat ned utan sitter fastklämd i brevinkastet.
- Hur kaffet kommer smaka. Det har hänt att det luktar skumt men än har det bara smakat bra. Men det är lite spänning de där sekunderna innan man tar första klunken.
- Väntan på posten. Ibland kommer de tidigt och ibland sent, ibland kommer den inte alls. Just nu väntar jag med spänning på böcker jag beställt från USA (och just som jag skrev detta kom posten, men inte några böcker... hm, paketet skickades den 24 maj så jag tycker det borde komma nu).
- Träning. Jag kan "bygga upp" mig för träning i över en timme. Om inte annat får det tiden att gå.

Tja, det är mest det jag underhåller mig med nu för tiden. Jag har inte lust att åka in till stan eller Mobilia för ofta för jag vill inte göra av med pengar just nu. men det är ganska skönt ändå, för de dagar jag kunnat göra ingenting de senaste sju åren är lätt räknade.

No comments:

Post a Comment