Thursday, June 10, 2010

Fy vilken dag! Eller rättare sag, fy vilket väder! Det blåser och regnar om vartannat, och jag vill inte gå ut eftersom jag inte har någon annan jacka än min vinterjacka. Och utan jacka går jag inte ut, så mycket kan jag säga!!

Jag har fortfarande inte fått någon avi från posten angående böckerna jag köpte från USA, men de kommer väl så småningom. Tycker bara att de ska ta och komma nu.

Igår var jag och kollade in pulsklockor nu när jag kommit igång med träningen igen. Skulle vara intressant att logga det lite mer och se var man ligger osv, och kanske köra lite hårdare än vad man annars gör. De funktioner som finns på maksiner burkar kunna mäta hastighet och sträcka bra, men inte mycket annat. I vilket fall som helst så hade de inte de klockor jag var intresserad av hemma, men den kille som hjälpte mig hittade en klocka som var billigare på deras hemsida - tyvär fanns den bara i Helsingborg, så jag ringde dit idag för att se om de kan skicka den. Det fanns två verisioner av samma klocka, och den ena var på rea. Men när jag ringde idag hittade killen jag pratade med inte den som var på rea, men han förstod inte att det var just den jag ringde efter så jag fick den dyrare för rea priset. Hm. Jaja, jag ska inte klaga.

Jag har också konstaterat att jag nu har två fungerade sommarkort, så det ena går till systrarna så att de kan komma och hälsa på mycket nu i sommar.

Men det är inte alltid man tjänar pengar. Tidigare idag kom Ica bonusen och den var på 75 kr, vilket betyder att jag inte kommer handla mycket alls månaden som kommer. Jag har inte alls lust att se hur mycket jag har spenderat, men det blir ju lättare att planera mat osv nu när jag har lite mer rutin på det hela och vet precis vad jag ska ha i mig varje dag. Men nu har jag ju iaf lite att spara nästa gång jag handlar, så det är ju bra.

Nej, nu är det gymmet som gäller. Tänkte att jag kanske skulle skippa det idag men jag har ju tagit på mig träningskläder så då kan jag ju lika gäran gå. Det är ju inte precis så att jag har så mycket annat att stå i just nu. Imorgon blir det därmot städning innan familjen kommer på besök på lördag!

No comments:

Post a Comment