Thursday, June 3, 2010

Träning

Ni vet det där jag pratar om ibland, förutom balkongen? Jag gjorde det igår, fast hemma.

Men, jag gjorde något nytt. Jag skrev ner några övningar på ett papper, och jag kommer skriva upp dem här för annars kommer jag tappa bort pappret och undra vad det nu var som funkade:
21s x8 (2)
Bicep curls x16 (5)
Tricep extentions x12 (5)
Deadlift x12 (5)
Scullcrackers x12 (5)
Squats - fast x18
Hip raises x12
Shrugs x12 (5)
Standing rows x12 (5)
Standing cruch x12 (5)
Bench dip x12
Squats w weights x12 (5)
Shoulder presses x12 (5)
Stationary lunge x12

Som ni ser har jag ingen aning om vad övningarna heter på svenska men iaf, körde igenom programmet i den ordningen tre gånger utan vila mellan övningarna (förutom lite stretch när mjölksyran började komma) och ... jo, man kan visst träna hemma. Blev riktigt slut.
Det jag märkte var att om man kör ett program och du vet precis vad du ska göra är det lättare att köra på.
Så hur vet jag nu att det funkade, då?
Träningsvärk som bara den. Härlig känsla!

Idag blir det gym med lite elliptical och cykel och tyngre vikter för rygg osv. Ska bli skönt att få röra lite på sig - träning hemma i all ära men det är en speciell känsla efter att man klarat ett tufft cardio pass på gymmet.

No comments:

Post a Comment