Thursday, September 22, 2011

Har inte lust till så mycket på sista tiden, så jag har inte heller haft lust att skriva. Det har varit fullt upp med jobb och... ja, jobb.

Är fortfarande helt slut efter att jag var sjuk, men har jobbat mig tillbaka till gymmet och har inte lika många trötta stunder under dagarna. Jag har jobbat mycket natt vilket nog också påverkar sömnen, det blir lite knepigt att vända och vrida på dagarna sådär som man ju måste göra för att få det att gå ihop. Och visst, det kan ju tyckas att det är dumt att lägga ett sent kvälls- eller nattpass innan en "helg," men vi har ju inga helger som andra "vanliga" jobb... vi har krav på att arbeta 5 helgpass per 6-veckors period, varav två måste vara sent kvällspass eller helnattspass. Förutom det har vi en massa andra pass-krav vi måste följa, men de som lägger schemat försöker trots allt följa våra önskningar så gott det går - jag hade i lördags 11 pass som började 6.30 (vilket innebär uppstigning 4.35 för att hinna med bussen) men efter att ha sagt att jag nog helst inte har så många tidiga pass visar mitt schema nu endast två... så klaga ska jag absolut inte - dessutom får man sticka (med garn, inte hem) när man jobbar helg och pass som sträcker sig mellan 18.00-08.00. Det hjälper.

Så jo, det är typ det jag gör. Jobbar och sover och tränar lite och försöker träffa vänner när våra scheman går ihop.

Nu blir det sova. Imorgon ska det bära av till Svågertorp en sväng om jag kanske tror att jag orkar, vi får se.

No comments:

Post a Comment