Monday, September 7, 2009

Som jag nämde i förgående inlägg så har jag börjat sticka på Aeolian Shawl.

Lite uppdatering med bilder!

Detta är garnet jag använder, Koigu KPPPM (handmålat garn) i en plommonlila färg. Jag har fem nystan sammanlagt.







De trådarna som ni ser kallas livslinor och gör så att man inte behöver dra upp allt om man gör ett misstag eller tappar en maska. Och just nu ser det ju inte mycket ut men efter att allt är färdigstickat ska alltihop blötläggas i 20 minuter för att sedan sträckas och nålas ut ("blocking" på Engelska). När det torkat medans det är utnålat är sträckningen "låst" eftersom fiber från djur (dvs får osv) har "minne" och därför håller den nya formen.

Och om det är någon som läser denna bloggen och inte är medlem på ravelry.com, så gå och bli medlem redan nu!! Mycket virkat och stickat där, men om man söker inspiration så är det stället att hitta det på!

Nu är det snart läggdags eftersom det är jobb imorgon. Men jag hinner nog med att sticka en eller två rader till, tror jag.

1 comment:

Anonymous said...

Du är ju fantastisk med din stickning! Jag blir hur impad som helst. Kram Meta

Post a Comment