Sunday, September 6, 2009

Usch och fy, säger jag!

Ännu en dag med otrolig huvudvärk. Vet inte vad detta handlar om, men det är iaf inget jag uppskattar. Det beror inte på kaffe abstinens, för jag har druckit två... tja, baljor som pappa skulle sagt. Och inte är det för att jag druckit för lite heller, för jag har hällt i mig en och en halv liter vatten. Ätit har jag också gjort, lins-soppa med färsk spenat och lite gräddfil ovanpå. Kan ju vara allergier, så jag tog precis allergi medecin och huvudvärks tabletter, och hoppas nu på det bästa.

Anledningen till att jag stör mig så på denna huvudvärk är inte bara för att det gör så jäkla ont (med brist på bättre beskrivning) utan för att jag hade tänkt ägna dagen åt mitt nya projekt, nämligen Aeolian Shawl. Om ni går ner på den sidan så ser ni att alla intruktioner är via diagram istället för utskrivet, vilket jag är van vid. Detta ska dock vara "lättare" enligt dem om kan tyda dessa diagram, och eftersom jag verkligen vill sticka denna sjalen så blev det till att börja lära sig. Och om jag ska vara ärlig så var det inte så svårt att tyda dessa symboler, och det finns bara två olika maskor i stickning så det är inte så krångligt som det ser ut. Man kan sticka ihop och göra omslag och så vidare, men in grund och botten är det bara två olika maskor (rät och avig, tror jag de kallas på svenska). Har kommit halvvägs på löv-delen, dvs den del som är i center. Men nu med denna huvudvärk orkar jag inte göra någonting, får hoppas på att medecinen och huvudvärkstabletten tar snart.

För övrigt fick jag i Fredags ett paket från familjen Axelson, innehållades tre böcker plus ett kort. Det såg ut som det var öppnat så jag ville bara kolla att det stämde. Ingen turkisk peppar, men man kan väl fortsätta önska sig det! Vad jag hört är de mer klåfingriga på Italienska posten så om nu syster Elisabeth fick sitt paket intakt kommer jag fortsätta hoppas på att en dag få lite gott! Av någon anledning har de inte turkisk peppar på Ikea, annars hade problemet ju varit löst. Och nej, det är tydligen inte något man växer ifrån, även om far min trodde det. Haha!

Nej, ska tänka på vad jag kan göra resten av kvällen nu när jag inte kan göra som planerat. Är ledig imorgon eftersom det är helgdag här, men jag kommer nog jobba lite på ett uppdrag jag just fick från tidningen.

No comments:

Post a Comment