Monday, December 7, 2009

Tiden flyger visst iväg!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om men jag har några bilder jag velat lägga upp (de är jätteinteressanta, lovar!) och nu har jag äntligen kommit mig för att föra över dem på datorn.

För några veckor sedan skulle Rich ta något i min frys och undrade om jordens undergång var påväg eftersom frysen var lite på bristningsgränsen vad gällde innehåll. Jag konstaterade att jo, det såg ju så ut. Några dagar senare tog jag en närmre titt på vad som fanns där och insåg att det mesta nog inte skulle ätas eftersom jag inte ätit det under det senaste året. Så det åkte ut, och resultatet blev detta:


Ha! Nu vet jag vart alla mina förvarings lådor tagit vägen!



Se så fint det blev. Och detta var *efter* att jag gått och handlat lite extra hallon och blåbär. Jag är fortfarande fundersam till hallonen på översta planet eftersom de stått där ett tag och kanske smakar konstigt nu... hm. Tål att funderas på.


Det blev inte mycket kvar i dörren heller. En vodka flaska som varit här sedan Sarah var på besök (om det var Josse eller Henrik som var följeslagare kommer jag inte ihåg, men den är iaf inte ny!) Och kaffe, bönor samt en iskudde från när knät knäppte till på gymmet.


Lite julgranskulor gör alltig roligare! Hade ju en stor låda efter att ha varit på Ikea så ljusslingan samt lampan fick lite sällskap. Ser ganska mysigt ut, faktiskt! Kan det inte vara jul året om så man kan forstätta ha detta uppe? :)

Har inte gjort så mycket i helgen eftersom mina överstalningsförsök om att jag inte höll på att bli sjuk inte fungerade. Rich ringde i morse och frågade om han fick komma och eftersom jag kände mig ok sa jag ja. Mysigt med lite sällskap, särskilt eftersom det bara var amerikansk fotboll och skidor på tv (jag tycker inte om något av det, fast med Rich här burkar det gå lättare). Han hade spelat am fotboll själv på morgonen och fick helt plötsligt världens kramp i lårmusklen. Det har hänt innan så det där men en stor karl som skriker rätt ut av smärta var inte lika shockerande denna gången, och jag vet ju hur det känns eftersom jag själv ibland får charlie's horses (dvs kramp i underbensmusklen, vad den nu heter på Svenska). Det gör lite sådär jättejättejätteont och om de är riktigt jäkliga tar de flera minuter att gå över och sen har man ont i flera dagar. Det var nog dagens största händelse.

Jag gick även till tvättomaten och det var inte alls kul. Alla torktumlarna var upptagna (och de har typ 16) men jag fick en som de använder själva (man kan lämna in tvätt om man vill och hämta dagen efter). De är mycket, mycket bättre än de som man kan änvända när man tvättar själv, så det tog inte så lång tid men det är ändå så tråkigt att sitta där och inte göra någonting. Brukar spela spel på mobilen osv, men det är ändå tradigt.

Men nu är iaf tvätten avklarad, och jag fick hem några gallons med vatten eftersom jag hade min lilla tvätt vagn med mig och kunde lasta upp lite på den.

Nu är det dags för sängen, imorgon är en lång dag och jag börjar tidigare än vanligt. Skulle lagt mig vid 23, men det händer ju aldrig i min värld. Aja!

No comments:

Post a Comment