Tuesday, March 23, 2010

Att Packa Ett Liv

Om ni tror att ni börjar tycka det är tjatigt att höra om hur och vad man ska packa ner så kan ni ju tänka er in i min situation och sedan multiplicera det med några hundra. Jag har inte mycket annat i huvudet, men det är just där det stannar. Inget blir gjort och det enda jag åstakommit idag var att tydligen välta ner en burk pennor när jag inte var hemma (ingen annan förklaring till varför allt låg på golvet när jag kom hem, t.o.m jag undrade om det var så att jag skaffat katt utan att komma ihåg).

Idag var jag på postkontoret men blev tillsagd att en såndär säck får man bara när allt väl är nerpackat i lådor (jaha) och att eftersom allt nu skickas via flyg blir det inte mycket billigare. Nähä.

Just nu har jag lust att lämna allt precis som det är och sedan inte tänka mer på det. Men det skulle ju inte vara så snällt mot min hyresvärd, när man tänker efter.

Den andra tanken är "varför?" Ja, det kan man fråga sig. Varför ska man alls ta med någonting, jag har ju precis röjt undan lägenheten och det finns ju inte mycket plats i den om det kommer lådor med grejor som ska placeras ut.

Helst av allt vill jag bo kvar i min lilla värld som ändå är ganska så alldaglig, där jag inte behöver göra så mycket och och bara vara. Träffa Rich när jag känner för det och sedan inte tänka på något annat. Men det funkar ju inte, inte alls. Det är jobbigt när någon är klok och säger "Livet går vidare" för det är inte det man vill höra när man försöker komma underfund med känslor som kommer vällande över en när man står och tittar på hållare till skursvampar.

Jag köpte en sån idag. Hållare till skursvamp. Jag har redan en här som funkar alldeles utmärkt, men idag köpte jag en ny att ta med hem. Det var nog onödigt, sugpropparna på den nya kommer säkert inte hålla lika bra som den jag redan har. Jag köpte även en liten tillsats till mitt diskställ som man kan använda till bestick Det finns säkert i Sverige, men jag är ju inte säker så det var lika bra att ha en härifrån. Men jag tror nog det är just det, att den är härifrån. Frågan är om det är så smart om det nu kommer att påminna om en svunnen tid. Eller, snart svunnen tid.

Förutom detta har jag idag även köpt en liten mini visp, en såndär kock-visp med bågar istället för krull. Sedan inhandlades ett lakan som är sytt att passa över hela sängen, så vi får hoppas på att det gör det nu eftersom måtten är annorlunda. Proppar till flaskor inhandlades, samt insatser till flaskor som gör att saker och ting rinner i en stråle istället för att skvalpa ur som det ibland gör när man försöker hälla med en flaska. Varför detta var ett viktigt inköp har jag ingen som helst aning om. Nu verkar det lite löjligt.
På vägen hem handlades det som "behövdes" från pharmacian in, bl.a. shampo, balsam, Paul Mitchell Sleek Shine plus rakhyvlar. Men just rakhyvlarna var viktiga för just denna varianten går inte att få tag på i Sverige (Gillette utan en massa Diva och Goddess som ordföljd, de ger alla mig någon slag irritation förutom att de är så dyra). 140kr för 8 refill är ganska billigt eftersom 4 refill kostar runt 100kr i Sverige. Och de kan jag ju dessutom säga att de varken tar plats eller vikt i baget, så det var ju faktiskt lite av en investering. Sen kan man ju debattera hur jag ska redogöra för 3 liter shampoo, men det tar vi en annan gång.

Imorgon får jag i alla fall diskutera alla dessa tankar med någon som kan göra lite matte och kolla upp företag åt mig om det trots allt visar sig behövas. Will och jag pratar tydligen med varandra igen och imorgon ska vi gå ut och äta Cheesy Shrimp, som jag kallar den rätt jag tidigare intagit två gånger på Red Lobster. Imorgon blir det min tredje, och förmodligen sista gång på detta väldigt Amerikanska ställe. Och det är just räkorna i ostsås som är väldigt goda, de friterade räkorna och de i vitlöks smör är inte fullt lika härliga. Egenteligen är det nog inte så gott alls, men men.

Just det ja, jag skulle ju berätta om min lilla shopping tur... eller turer, som det ju blivit. Häromdagen köpte jag nya Converse som nog kommer bli mer än godkända av Hannah. De har en liten grej som kanske inte stämmer in på mig (just det, döskallarna... med rosett, till och med) med det är på insidan så det gör nog inte så mycket. Jag har bruna sedan tidigare som tyvär blivit helt utslitna, och jag har tyckt mycket om dem. De hade inga bruna denna gången, så det blev svarta. Fast de hade Levi's som ser ut precis som Converse i brunt, så dem köpte jag också (väldigt billiga, faktiskt - runt 200 spänn!). Sedan hittade jag ett par Tahari ballet slippers som jag köpte (fast i svart, inte inte inte vitt). Men idag gjorde jag nog det mest udda inköpet, förutom mina cowboys inspirerade boots - nämligen bronsfärgade ballerina slippers. Ojoj. Fast de är ganska neutrala ändå, och lite roligare än svarta. Fast nu får det nog vara slutshoppat med skor eftersom... jo, just det - de ska med mig på något sätt och helst inte behöva kosta för mycket i slutändan. Dagen till ära hade jag på mig mina nya svarta Converse men vädermännen här är lite förvirrade och trodde att PM kommer i AM så det regnade hela dagen. Kanske inte så kul att ha nya skor när det regnar, eller? Men det som gjorde dagen till en riktig pina var det faktum att jag aldrig kan ha nya skor på mig utan att få skavsår eller värre. Idag var det lite värre än vanligt och till och med jag blev lite chockad över hur illa det var. Ajaj. Fast det gör ju inte ont om jag inte har skor på mig, så det passar ju bra att jag är ledig imorgon så att jag kan stanna hemma och läka lite. Och kanske ha mina andra fina, nya skor när jag går ut imorgon kväll.

Nej, som vanligt har det blivit sängdags igen. Tur att man har så nära till sängen!

1 comment:

Sarah said...

Hej syrran!
Snygga skor du handlat. De bronsfärgade var ju gudomligt fina. Hannah kommer älska conversen!
Puh, förstår att det måste vara jobbigt att få ihop det med packningen. Tänker på dig mycket, hur du har det och vad du gör. Hoppas allt löser sig syrran! Hör av dig om det finns något jag kan göra från Sverige!
PUSS syster. Snart, snart ses vi igen :) <3

Post a Comment