Sunday, March 21, 2010

Just det. Jag glömde ju säga att anledningen till att jag funderar på att inte använda mig av ett flyttföretag eller skicka lådor via båt är att ett av företagen jag pratade med självmant sa "Du, det här blir en dyr historia. Du kan nog köpa allt nytt för samma pris, så tänk på detta ett tag." Och det var ändå ett av de företag som erbjöd ett billigare pris. Om till och med de säger att man kanske ska tänka om så är det nog dags att göra det.

Man kan få många kaffebryggare för 10.000kr.

Så. Just nu ser det ut som igår - en bokpåse, två lådor och kanske kanske en extra väska eller låda på flyget.

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist, det är nog mest saker och ting som lägger sig och man kommer fram till vad man vill och vad som känns bäst. Just nu resonerar jag väldigt mycket kring just mina saker, och det jag har starkast band till är just böcker. Kläder... nja, har jag inte använt något på länge kanske det är onödigt att behålla det och spendera pengar på att skicka det. Jag ska ju ändå börja hård-träna och hålla koll på dieten igen i vilket fall som helst. Istället kommer jag beställa lite nya kläder (för jag orkar inte gå och shoppa i affärer just nu) och det kommer bli lite nya jeans och några fräsha tröjor till våren. Förutom det tar jag med mig sådant jag fortfarande använder, och resten går till välgörenhet.

Ska nog börja packa saker till välgörenhet snarast, så att jag får ut saker som bara är i vägen. Då blir det nog lättare att välja vad man vill ha kvar. Har ju massor med böcker och block osv som jag inte vill ha kvar ändå.

Rich var här idag, och det var en välbehövd break från allt. Vi gjorde ingeting förutom att titta på tv och äta. Jag lyckades olja in alla mina träslevar, men ibland får jag sådana ryck och det verkade som en bra sysselsättning medan jag väntade på att riset skulle koka och Rich ändå höll på med sitt fantasy football eller baseball eller vad det nu var. Sen var det ju tur att maten blev bra... varför är det så att det som är enklast att laga också är det som är godast? Gjorde min kyklingfilê med lök, vitlök, bambuskott, vattenkastanj och minimajs. Sen smaksätter man med soja och sesamolja (och salt och peppar) och det är allt... det är nog vår favorit, alltid lika gott (och Rich äter alltid lika mycket, vilket ju är en komplimang i sig). Idag gjorde jag ris till också, men det brukar jag inte göra.

Jo pappa, lite mat infromation får man allt ta del av när man läser bloggar - men än har du ju inte behövt läsa om frukost!

Nu blir det läggdags, ska upp tidigt imorgon. Jobbar ju bara för en familj nu, mina favoriter, och det blir ca 3 dagar i veckan vilket är perfekt. Jag kommer ju iväg och träffar härliga människor och får lite ärenden gjorda samtidigt som jag tjänar lite pengar - alltid positivit. Det har varit extra härligt de senaste dagarna eftersom vädret varit så fint och lilla E har kunnat springa omkring. Hon lärde sig gå för två-tre veckor sedan, och det är något särskilt med ett litet barn som fortfarande tycker det är underbart att gå och springa. Sen kan man ju undra varför de alltid springer i motsatt riktning än vad alla andra gör, men det är väl som det är. Jag är lite avundsjuk på lilla E... häromdagen gick hon fram till den lilla muren som gränsar till vattnet, la upp armarna och hakan på händerna och tittade ut över vattnet. Det är inte många 1åringar som kan göra det, inte! (oroa er inte, det finns ett staket ovanpå muren så det finns ingen risk för att någon trillar i om de verkligen inte försöke). De vet nog hur bra de har det, men ibland kan man inte hjälpa att man vill få dem att förstå precis *hur* bra de har det.

Just det, läggdags! Gonatt.

No comments:

Post a Comment